Wat valt allemaal onder media?

Ik weet dat tv, drukwerk, radio etc onder media valt maar vallen telefoneren en email ook onder media? En waarom valt whats app en skype wel onder sociaal media maar ouderwets sms'en dan weer niet? Valt sms'en dan wel onder media? Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
10.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Definitie van media: "communicatiemiddelen die het mogelijk maken boodschappen uit te zenden naar een publiek" Telefoneren, email, sms en de andere dingen die je genoemd hebt vallen dus allemaal onder media.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@johan0 Oneens. Hoe wil je met telefoneren een boodschap die jij hebt verspreiden? Moet je dan een soort telefoonketen beginnen? Zelfde met SMS. Dit zijn juist directe 1 op 1 communicatiemiddelen. 1 plaatje op facebook en al je vrienden kunnen dat in een keer zien. 1 bericht op twitter en door het delen en vooral volgen verspreid dit als een lopend vuurtje. 1 persoon zet op 1000den kijken mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Media zijn juist massacommunicatiemiddelen. Een telefoongesprek/mail of sms bereikt geen massa (publiek).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
E-mail naar meerdere mensen tegelijk sturen geldt ook niet. Net zoals een gewone post naar veel mensen tegelijk sturen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie. Ik vind het inderdaad bij bepaalde communicatie middelen een grijs gebied.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Telefoon(Skype), SMS, (e-)mail, zijn allemaal een hele duidelijke nee.

Antwoorden (1)

Media (bereiken grote groepen mensen)
TV/Radio
Krant
Tijdschrift
Internet (nieuws websites)
Pamflet

Social media
Sites, apps of diensten waarmee je een bericht, foto, CV, weetje, kan delen met een specifieke/gelimiteerde groep mensen.

Ja:
Facebook, Google Plus
Twitter
Pinterest
Youtube
Linedin

Nee:
SMS
Skype
Mobiele telefonie

Lastig:
Whatsapp (groepsapps), maar geen mogelijkheid tot openbaar. Ik zeg nee, een ander wellicht ja.

Toegevoegd na 30 minuten:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_social_networking_websites