Waarom zou je willen voorkomen dat kinderen onder de 18 jaar gratis naar school kunnen gaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Om politieke belangen te dienen.

Er zijn staten die gratis onderwijs (nu of in het verleden) in praktijk brengen. De enige reden om gratis onderwijs te voorkomen, is het benadelen van sociaal zwakkeren. Er wordt veelal veel meer uitgegeven aan zaken als defensie en corruptie (daarmee gaat echt enorm veel geld verloren) dan aan onderwijs. Er zijn ook staten die gratis medische zorg garanderen, maar onder druk van politici worden dat er steeds minder. Ikzelf kan geen legitieme reden voor het weigeren van gratis onderwijs bedenken. Er zijn wel redenen die worden aangevoerd zoals 'onderwijs gaat nooit winst opleveren' maar er bestaan wel degelijk onderwijsinstellingen die winst maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
...en overigens ben ik van mening, niet dat Carthago vernietigd moet worden, maar dat deze vraag eerder in de categorie meningen thuishoort. Dat is echter een kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Onderwijs levert heel veel geld op.
Zonder scholing kom je in de bijstand. En dat kost heel veel geld.
Met scholing kunnen mensen aan het werk. En betalen ook nog eens belasting.