Waarvoor wordt de vermogensrendementsheffing gebruikt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
ronron1212
8 jaar geleden
Is gewoon belasting. Allemaal om de kosten van de staat Nederland te onderhouden.
Reddie
8 jaar geleden
@ronron1212, korter is het niet uit te leggen. +
ronron1212
8 jaar geleden
@Reddie dat klopt het ius ook niet anders het is gewoon belasting.

Antwoorden (1)

De opbrengst van de vermogensrendementsheffing vloeit naar de Algemene Middelen, dus de staatskas waaruit allerlei kosten die de overheid voor ons maakt worden bestreden.

“1.3. Hoofdlijnen van de Wet inkomstenbelasting 2001

1.3.1. Naar een nieuwe inkomstenbelasting

[ ... ]
Door invoering van de vermogensrendementsheffing zullen vermogenden in ieder geval meer gaan bijdragen aan de algemene middelen dan binnen het huidige stelsel waar in beginsel belaste vermogensinkomsten via allerlei constructies kunnen worden omgezet in onbelaste vermogenswinsten.”
[ ... ]