kan school mij verplichten om 30 mas uren te voltooien?

Ik las dat sind een paar jaar maatschapelijk stage (mas) niet meer verplicht is.
Mijn school verplicht mij om 30 mas uren te voltooien voor klas 4, als ik dit niet zou doen zeggen ze dat ik niet overga.

Kan dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Ja, je begrijpt het verkeerd. Jouw school is niet verplicht om mee te werken aan de mas, maar ALS ze het doen kunnen ze het jouw wel verplichten.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2013/07/01/maatschappelijke-stage-niet-langer-verplicht

Door de maatschappelijke stage niet langer verplicht te stellen , kunnen scholen zelf kiezen of ze dit blijven aanbieden of niet. Scholen kunnen ervoor kiezen de stage in te zetten als één van de instrumenten waarmee ze invulling geven aan hun wettelijke burgerschapstaak.

Jouw school heeft dus de keuze, niet jij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+, niets aan toe te voegen.