Hoe wordt het 'Institute for Advanced Study' in Princeton opgevat in de academische wereld?

Zelfs Einstein blijkt er te hebben vertoefd en Robert Dijkgraaf is op dit moment de 'baas'. Op zich niet de minste onder de academici.
Ik heb maar een vaag idee wat de meeste professoren daar doen. Goed nadenken over hun eigen vakgebied.
Maar ik kan me ook wel voorstellen dat het een goede uitrust basis is voor hoogleraren om even op adem te komen van hun drukke bestaan en even in alle rust hun materie tot zich te laten komen.
Maar hoe wordt daar tegen aan gekeken door de professoren en academici zelf?

erotisi
8 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Het Institute for Advanced Study in Princeton wordt algemeen gezien als een van de meest prestigieuze academische instellingen ter wereld. Het is een onafhankelijk onderzoeksinstituut dat zich richt op fundamenteel onderzoek in de natuurwetenschappen, wiskunde, historische studies en filosofie. Het is ook een van de meest selectieve instellingen ter wereld, met een acceptatiegraad van minder dan 1%.
Bronnen:
5 maanden geleden