Hoeveel procent van de Nederlandse mannen is homo? #durftevragen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Antwoorden (5)

Dat wordt niet geregistreerd, gelukkig maar.

Hoeveel mensen homoseksueel zijn, is niet te zeggen. Schattingen lopen uiteen van 3 tot 10 procent van de bevolking. De vraag is namelijk: wie tel je allemaal mee? Als je iedereen telt die wel eens homoseksuele gevoelens of fantasieën heeft gehad, kom je op een veel hoger percentage uit. Ook veel heteroseksuelen hebben namelijk zulke fantasieën. Als je alleen mensen telt die zich openlijk homoseksueel noemen, kom je juist lager uit. Niet iedereen met homoseksuele gevoelens en/of contacten is daar open over of noemt zichzelf homoseksueel. Je kunt homoseksuele voorkeur dus niet echt tellen of registreren. Hooguit kun je bijvoorbeeld in Ne­derland en België het aantal huwelijken tussen homoseksuele mannen en vrouwen bijhouden. Maar alle homoseksuelen die niet getrouwd zijn, tel je dan niet mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook via enquete ed kijken hoeveel mensen zichzelf homoseksueel noemen. Of kijken naar aantal leden van homoseksuele organisaties. Natuurlijk zijn dat ook nog láng niet alle homoseksuelen, maar het zijn er misschien wel een stuk meer dan alle getrouwde homoseksuelen. Volgens mij is het percentage van mensen met een relatie die getrouwd zijn niet zo heel hoog.

Homo is het geslacht van de hoogst ontwikkelde mensachtigen. De moderne mens (Homo sapiens) is de enige nog levende soort van dit geslacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is al meerdere keren onderzoek naar gedaan; ongeveer 10% van de bevolking is homosexueel. Het gaat dan om mannen en vrouwen. Dus als het gelijkelijk verdeeld zou zijn, zou je op ongeveer 5% uitkomen.

Toegevoegd na 58 minuten:
Die 5 % klopt natuurlijk niet; zie reacties .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk, domme redenering van mijn kant!
ongeveer 1 op de 10 is homo bij de mannen

bij de vrouwen is dat 17 van de 100

geen bronnen maar het was een discussieprogramma waar ik dat hoorde

dat programma heette :Waarom is er in het betaalde voetbal nog nooit 1 homo geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zolang als ik weet, wordt ervan uitgegaan dat 1 op de tien mensen homosexueel is. Ik zou graag willen weten of dit percentage toeneemt in een situatie van overbevolking. Bij muizen is dit wel zo.
Ik heb ooit verondersteld dat dat bij mensen ook wel het geval zou zijn, maar daar kreeg ik een vreselijke uitbrander voor.
Ik denk het eigenlijk wel!
1 op de 3 mannen is dat.

ik heb nog geen procente op school