Bezit de mensheid de mogelijkheid om zichzelf volledig uit te roeien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

ja je ziet inmiddels wat voor bommen de mens inmiddels kan ontwikkelen. Ik denk dat de mens binnen 10 jaar bommen kan ontwikkelen waar mee de aarde kan worden kapot gemaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Genoeg atoombommen nog op aarde om dit te laten gebeuren.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat heb ik weer een ongelukkige zinsbouw....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog genoeg atoombommen op aarde omdit te laten gebeuren. (alleen nog stond op de verkeerde plek). :D
Lijkt mij wel. Er zijn bepaalde biologische wapens (virussen) die vrijwel onuitroeibaar zijn. Als die breed genoeg verspreid worden, gaan we met z'n allen naar de haaien.

Ook zijn er nog steeds genoeg nucleaire wapens om de hele wereldbevolking driedubbel en dwars uit te roeien.

Het zal nog moeilijk worden om genoeg mafkezen op invloedrijke plaatsen te vinden die mee willen doen aan een plan om de mensheid volledig uit te roeien, dus wat dat betreft gaat het waarschijnlijk op korte termijn niet lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ze hebben wapens die de aarde kunnen splijten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zit te wachten op de eerste menselijke robot. ooit Irobot gezien? dat wordt een leuke boel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut bezit de mensheid die mogelijkheid. En volgens mij was het in de koude oorlog bijna gebeurd . De kernkoppen over en weer waren geschikt om al het leven op aarde uit te roeien ( behalve misschien de meest taaie organismen die op aarde leven, en een aantal soorten op de bodem van de oceanen bij de minerale warmwaterbronnen ).

Maar op één of andere manier is het grootste gevaar gekeerd. Mijn generatie ( die in de jaren '80 bewust was van de dreigingen ) , kon even enorm gerust ademhalen toen de Sowjet Unie uiteenviel na jarenlange "Perestrojka".

Er zijn nog steeds mogelijkheden , zoals biologische wapens en geknoei met virussen . Maar dit zal hoogstwaarschijnlijk alleen een déél van de mensheid kunnen uitroeien. Hetzelfde geldt voor klimaatverandering etc.

Overigens is de natuur nog altijd oppermachtig. Eén grote astroïde die met de aarde botst is voldoende om "ons " uit te roeien. En wie weet zien de reptielen dan hun kans en herbeleven we het tijdperk van de dinosauriërs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan makkelijk, en is ook een heel reeel gevaar.
Dat is het gevaar, omdat technologie en geestelijke ontwikkeling van de mens niet hand in hand lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is de mens eigen om te leven en te overleven. De mens zal ondanks zijn technische kennis nooit die knoppen DURVEN te drukken die alles loslaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja met een atoomoorlog : maar er zullen wel een paar mensen overleven die in een schuilkelder zitten .
Maar om jaren in een schuilkelder te gaan zitten dat lijkt mij ook niet alles . teminste als je voldoende eten en drinken hebt !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn ze daar al niet hard aan toe werken??? oerwoudkap bv waar we afhankelijk zijn wat zuurstof betreft, wat de balans geeft in de wereld op natuurgebied...
Ja we zijn zeker zonder dat er een atoombom aan te pas komt in staat onszelf uit te roeien...geen zuurstof geen leven meer, geen dieren meer, geen mensen meer, want heel de wereld is een aaneenschakkeling , een ciriel , de een heeft de ander nodig. Soms denkt de mens teveel dat zij de dieren niet nodig hebben om te leven..believe me dat is hard nodig ...:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt beter de vraag omdraaien: Bezit de mensheid de mogelijkheid om zichzelf niet volledig uit te roeien?
Mijn antwoord hierop is misschien. Dan weet je dat het antwoord op de oorspronkelijke vraag een volmondig ja is. Maar de mensen hoven dat heus niet zelf te doen. Er zijn reeksen candidaten die dat werk graag overnemen: virussen, natuurrampen al dan niet door milieu vervulling

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie atoomwapens als de minste dreiging. De privatisering in techniek en wetenschap is een veel grotere bedreiging. De Amerikaanse regering heeft toentertijd besloten om een atoombom te maken, tegenwoordig besluiten particuliere organisaties om zich te werpen om nanotechnologie (om maar eens een dwarsstraat te noemen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft wel een touw, een aardappelschilmesje of een hoog gebouw om zichzelf mee van kant te maken. Als ieder mens vrijwillig meewerkt is de gehele mensheid binnen een dag weg. (Maar 't lijkt me niet dat deze mogelijkheid ooit benut zal worden aangezien er genoeg mensen zijn die niet mee willen werken.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zo eng. Het lijkt me beter dat iedereen gewoon in een grafkist onder grond kan gaan liggen. Je gaat dan vanzelf dood en je bent gelijk opgeruimd. Staat wat mooier. Je kan zelf de tekst van je grafsteen verzinnen. "Hier lig ik, lach of lieg ik."
Het arsenaal aan bommem (dodelijke)besmettelike ziekteverwekkers e.d. is groot genoeg om dat 10 x te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag,

natuurlijk is er het idee dat mensen dit al langzaam doen of met blik op de bommen die mensen hebben gemaakt.

Maar zijn we in staat dit ook tegen ons te gebruiken?

Ik zelf denk van niet,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is zichzelf allang aan het vernietigen door hebzucht, onverschilligheid en roofbouw die wij plegen op onze planeet. Men zegt dan ow dat milieu wat een onzin maar zonder een schoon milieu hebben we geen kans op bestaan. Economische groei gaat ook altijd ten koste van natuurlijke bronnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas wel. Ondanks dat de mens over hersenen beschikt.
Je zou denken dat ze daar toch iets nuttigs mee zouden doen. Het is al begonnen...over een tijdje...zal het eten van koeien, kalveren, schapen, lammetjes, geiten, varkens, biggen, kippen en kuikens...dodelijk zijn voor de mens. Daar er zoveel antibiotica preventief aan de dieren wordt gegeven...en gif om ze dikker te maken, meer melk in de uiers te krijgen. Zodat ze MEER GELD kunnen verdienen.
Want DAAR draait het natuurlijk weer eens om.
En aan de dieren zelf...denken ze niet. Hoe die dat vinden. Die hebben geen keus. Dieren ziek...mensen ook ziek. Of dood. Dat krijg je ervan als men zo met dieren loopt te klooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n beetje alle geloven voorspellen het, ook de oude. Het einde der tijden zoals Ragnarok. Zoveel culturen zijn ervan overtuigd dat de wereld eerst door water is vergaan, maar de volgende keer door vuur.

Zolang de mens het "oog om oog, tand om tand" principe niet laat varen, heb je kans dat er ooit een totale uitroeiing volgt met, heel misschien, een aantal mensen die overleven en zich staande kunnen houden in een inmiddels vijandige omgeving (wat is de mens zonder energievoorzieningen? Hoe kunnen ze zich levend houden in de natuur?)

Één ding is zeker: de tijd zal het leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het uitroeien van de hele aarde heb je een groep mensen nodig die allemaal tegelijk afscheid willen nemen van het leven (familie, kinderen enz.)
Aangezien het vernietigen van de aarde niet iets is van enkel een knopje indrukken, zie ik het zelf nog niet zo snel gebeuren dat die mensen die er toe in staat zijn met zijn alle er een eind aan maken. In theorie kan het dus wel maar in de praktijk (buiten james Bond om) zal het er niet van komen.