Bestaat telekinse echt?

Graag in jip en janke taal antwoorden (en liever volledig nederlands)

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoelde natuurlijk: Telekinese

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Antwoorden (9)

Heel erg Jip & Janneke: NEE!(Het is trouwens Telekinese!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is nog nooit onder gecontroleerde omstandigheden een wetenschappelijk experiment uitgevoerd waarbij materie op afstand bewogen werd door het menselijke denkvermogen of 'geestkracht'; dit ondanks de 1 miljoen dollar die James Randi daarvoor betalen wil.

Zolang dit bewijs niet geleverd wordt gaat de wetenschap er van uit dat telekinese, bewust of onbewust, met normale middelen tot stand gebracht wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ja, ik houd al jaren de maan op gepaste afstand van de aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zieniks, je hele lichaam werkt op telekinese...

Je baas of je leraar op school die draagt je op, doe dit en doe dat... En vervolgens doe je het... Telekinese is doen laten bewegen op afstand en je baas en je leraar, je kind, je ouder, je partner zijn allemaal in staat om telekinese bij jou te laten gebeuren...

Dus het bestaat echt...

Dat je door gedachtenkracht een jumbojet kunt laten neerstorten, daar geloof ik niets van, maar telekinese bestaat echt... Is dit Jip-en-Janneke-genoeg uitgelegd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit valt onder: eerst zien en dan geloven.

Maar er zijn genoeg sites waarop staat dat je het kan leren, dus ik zou zeggen: oefenen, oefenen..........

Er is nooit onder gecontroleerde omstandigheden een wetenschappelijk experiment uitgevoerd waarbij dingen op afstand bewogen werden door het menselijke denkvermogen of 'geestkracht';

dit ondanks de 1 miljoen dollar die James Randi daarvoor betalen wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb anders wel die minnetjes aan jullie allemaal telekinetisch geregeld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gedaan hoor, als je zelf NEE zegt.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van oefenen,oefenen,oefenen....
ja, want als het niet bestond was er geen naam voor geweest...in dit geval ''Telekinese''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, telekinese bestaat.
Zelfs in de BIJBEL staat dat als je het geloof zo groot als een mosterdzaadje zou hebben, je daarmee bergen op zou kunnen heffen en ze in de zee zou kunnen werpen.
Dat lijkt mij een omschrijving van telekinese.
Nu alleen dat geloof nog zien te krijgen.......
Kun je ook die miljoen USD toucheren van die man die echte telekinese wil zien.
Neem dan gelijk die vulkaan op IJsland, dan kunnen we ook weer vliegen en worden mensen niet meer afgezet
op vakantielokaties en wordt het toch nog gezellig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel voorbeelden van mensen die lijken telekinetische krachten te hebben. Ik heb beeldmateriaal gezien van mensen die dingen lijken te bewegen met enkel de kracht van de geest. Echter het probleem is zoals elke goochelaar je zal vertellen. Het is ontzettend simpel om het te neppen. Kleine objecten zijn te manipuleren door zo iets simpels als er tegen te blazen. Telekinetische krachten zijn ook nog nooit gemeten. We kunnen niet zeggen wat het is, waar het vandaan komt. Op hetzelfde moment kan een goochelaar precies hetzelfde wat de zogenaamde mentalist kan. Zij komen er tenminste voor uit dat het nepperij is. Als een goochelaar hetzelfde kan als een mentalist en er geen bewijs voor het bestaan van telekinetische krachten is. Is het dan niet logischer om aan te nemen dat het allemaal nepperij is.

In Amerika is er een oud goochelaar die een prijs van meer dan 1 miljoen dollar uitreikt aan de persoon die hem bewijs kan leveren van het paranormale. Wat ze moeten doen is een wetenschappelijk gecontroleerde test, waarin dus uitgesloten wordt dat er iets natuurlijks aan de gang is. Zijn geld zit al sinds jaren en jaren veilig op de bank. Dit na honderden pogingen hem te overtuigen. Tot slot laat ik nog even een filmpje zien waarin hij zo'n mentalist ontmaskerd. Zouden er mensen zijn die echt een gave hebben om dingen met enkel de kracht van de hersenen te bewegen. Of zijn het goochelaars die er niet voor willen uitkomen dat het een truc is. Bekijk het filmpje en oordeel zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens gelezen dat het mogelijk is, mits al je gedachten en intenties honderd procent puur en zuiver zijn.
Dat is echter erg lastig voor de 'normale mens', maar het is mogelijk.