zijn rioolgassen giftig

op ons werk hebben we een lek riool ik heb van diverse mensen gehoord dat rioolgassen schadelijk kunnen maar is dat ook echt zo want ik en mijn collega zijn al sinds het kapoote riool verkouden en snotterig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
10.1K

Het beste antwoord

Rioolgassen kunnen zeer giftig zijn.
Ze bevatten in meer of mindere mate H2S (rotte eierlucht)
PH gassen (waterstoffosfiden met verschillende formules die naar rotte vis stinken) en soms zure gassen en andere giftige dampen alsmede stikstofoxiden en ammoniak die ook (zeer) giftig zijn.
Ik heb alleen de bekendsten en meest voorkomende genoemd, omdat rioolwater nu eenmaal geen vaste samenstelling heeft.
Methaan is zelf NIET giftig, het verdringt alleen zuurstof en kan dus verstikking veroorzaken.
Ook hoge gehaltes aan CO2 kunnen flink ademnood geven.
Het voordurend blootgesteld worden aan de giftige rioolgassen kan je dus wel degelijk flink ziek maken.
De genoemde klachten kunnen dus wel degelijk door rioolgassen veroorzaakt worden.
Ik zou er dus werk van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

in een riool zijn zeker giftige gassen aanwezig, mensen die in een riool werken hebben meters bij zich om te zien of de concentratie verantwoord is.
wel is het natuurlijk mogelijk dat je gewoon een virus te pakken hebt.
wat jullie ruiken is erg verdund, je gaat niet het riool in per slot.
14 jaar geleden
Ja ernstig want er kunnen methaan gassen in zitten en die kunnen ontstoken worden !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk zijn rioolgassen giftig, net als poep en vibrator
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat een vreemde uitwerpselen heb jij.
Door de komt van de riolering en toiletten is de levensverwachting van mensen enorm toegenomen. Daarvoor werd alles gewoon op straat gegooid.

In al dat menselijk afval zitten ook ziektekiemen, virussen, bacteriën. Virussen verplaatsen zich via deeltjes in de lucht. Dus het zou best mogelijk kunnen zijn dat jij en je collega daardoor een virus hebben opgelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In rioolgas kan het giftige methaangas zitten dat ongezond en giftig is, tevens is het brandbaar en kan soms een explosie veroorzaken!
Bij inademen kan het hoofdpijn en concentratie problemen geven, zelfs flauwvallen is mogelijk!
Verkoudheid is een virus, dat loop je op van een ander en niet van een lek riool.