Stel ik zit in het buiteland buiten europa kan niet vliegen naar nederland wie betaald mijn verblijf in het hotel daar ?

Toegevoegd na 37 seconden:
door de vulkaanuibarsting

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

jij zelf.
Als je een reisverzekering hebt, kan je proberen het (ten dele) terug te krijgen. Maar dit is een overmachtsituatie, waarvan niemand de schuld kan krijgen, en dus strikt genomen niemand de verantwoording op zich 'moet' nemen.
Het hangt af van de coulantie van de verzekeringsmaatschappijen óf, en zo ja, hoeveel, zij voor hun rekening nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Indien je zelf geen verblijfplaats meer hebt, moet je luchtvaartmaatschappij dit bekostigen. Sommige passagiers moeten de nacht echter doorbrengen op de luchthaven omdat alle accommodatie volgeboekt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verblijfskosten zijn voor jezelf zoals overnachtingen en eten en drinken. De kosten van de vliegreis kun je volgens mij terugkrijgen of om laten boeken bij de vliegtuigmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij zelf. Dit is overmacht, niemand kan zich verzekeren tegen een vulkaanuitbarsting. Het enige waar je in principe recht op hebt, is een vervangende vlucht als het weer kan.

De touroperators hebben wel aangegeven dat je het beste al je bonnetjes kunt bewaren, er komt misschien een vergoeding vanuit sommige reisverzekeringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn man is er zo één, hij is gestrand vanuit Nepal en zit nu in Doja/Katar.
We hebben een goede reisverzekering en daar staat in dat hun betalen voor de hotelkosten, gelukkig maar want hij zit in een peperduur hotel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn helaas geen andere dan peperdure hotels in Doha....In het midden-oosten zijn de hotels pas in de laatse 20 - 30 jaar gebouwd, en allemaal super-luxe...
Dus als ik hem was, zou ik er maar zoveel mogelijk van genieten !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doet hij ook maar thuiskomen was wel leuker geweest.
Gelukkig heeft hij sinds gisteren zijn koffer weer en dus ook zijn zwembroek. Wat hij zeker mist is een lekker koud biertje want alcohol is taboe.
In vrijwel alle verzekeringspolissen worden natuurrampen uitgesloten van de dekking.
Ik weet het niet hoor, tenzij de luchtvaartmaatschappijen zich tegen natuurrampen hebben verzekerd.

Maar er zijn soms risico s in het leven, die je overkomen en die moet je gewoon nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De luchtvaartmaatschappij kan zich in geval van een vulkaanuitbarsting op overmacht beroepen en blijft daarom niet in gebreke.
Daarom zijn de verblijfskosten voor jou rekening.