Wat betekend de letter e vermeld bij inhoudhoeveelheden op flessen of bokalen?

fremar
14 jaar geleden
in: Overig
3.9K

Het beste antwoord

estimate=ongeveer...

zodat de klant de bedrijf niet gaat aanklagen zo van: `er zat maar 950ml in en hiier staat 1liter!`

dus de`E` betekent ongeveer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
50 ml is wel een flink verschil vind ik, zou dat nog mogen?

Andere antwoorden (5)

estimate denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekend 'ongeveer gemiddeldd inhoud'kan ietsjes meer of minder zyn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"e" means that it's an Imperial measurement. This "e" indicates that it's European in origin, and relates to the metric system.
**
even vertaalt:
"E" betekent dat het een Imperial meting. Deze "e" geeft aan dat het Europese oorsprong, en heeft betrekking op het metrieke stelsel.

Toegevoegd na 1 minuut:
nog even vrij vertaalt, er zit dus ongeveer 70cl in de fles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
E geeft aan dat het gewicht bij benadering is. Het hoeft niet exact 1 liter of 100 gram te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een inhoud of gewicht nooit exact realiseren, er is daarvoor een EU protocol. De grote e geeft aan, dat het EU protocol van toepassing is. Dat is iets in de trant van neem elke week 50 producten ad random van de lopende band, dan moet het gemiddelde gewicht/inhoud binnen de meetnauwkeurigheid liggen van het op de verpakking aangegeven gewicht en mag de variantie niet meer bedragen dan 2 %.

Je weet dus, dat je de aangegeven hoeveel inderdaad ontvangt. Zeer belangrijk voor de consument dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, het is niet zomaar 'ongeveer', maar dat bij een bepaalde hoeveelheid flessen of pakken het gemiddeld binnen een bepaalde grens zit. +1