Hoe kan ik dit verbeteren? (zie uitleg)?

Mijn gedachtes dwalen weg, naar jou
je weet dat ik teveel van je hou.
Ik kan alleen maar een je denken
en je mijn liefde schenken.

Maar je reactie komt toch erg hard aan
Ik had nooit gedacht dat zo iets in de weg zou staan.
De examens zijn inderdaad wel belangrijk
Maar het is momenteel de liefde waar ik naar uitkijk.

Toegevoegd na 8 minuten:
Hier mijn uitleg:

Ik schrijf dit stukje om mijn gevoelens kwijt te kunnen, maar door mijn emoties wordt het niet erg goed.

En het moet eigenlijk een rap worden, geen gedicht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
AWM
14 jaar geleden
En nu nog de uitleg?!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
regel 3.. EEN moet AAN zijn neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
enne youris... als je echt zoveel van haar houdt, wacht je tot ze met haar examens klaar is. Echte liefde kent geen tijd en geen afstand , de rest is lust.. Niks mis met lust.. maar ik zou in dat geval ook eerst mijn examens afgerond hebben ;)
amc
14 jaar geleden
De examens zijn zeker belangrijk,
maar mijn liefde voor jou zó omvangrijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk eerlijk gezegd dat het beter voor je werkt als je accepteert dat ze nu even wat minder tijd heeft. Eventueel kun je nog een lief briefje aan haar geven waarin je haar aanmoedigt om die examens goed te maken (wat belangrijk voor haar is). Dat zou je zelf toch ook willen, denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel grappig om het in rapvorm te doen, liefdesgedichten zijn (hoe goed ze ook werken) best chiché.

Antwoorden (8)

''en je mijn liefde schenken.'' ---> en jou mijn liefde schenken.

Toegevoegd na 1 minuut:
neem alle tijd.
want ik wil je echt niet kwijt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ervaring op te doen! Ga je behalve schrijven nu ook al dichten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
teveel vervangen door heel veel of enorm veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het serieus bedoelt, zou ik iets maken zonder rijm. Maar als het humoristisch is, gewoon zo laten, toch?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ah het moet rap worden. Nou ja, dan maakt het niet zoveel uit, het gaat er vooral om hoe je het brengt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet helemaal niets verbeteren. Het lijkt uit jouw hart te komen, dus dat is zoals je het bedoelt.

We willen best spelling checken, maar zoals het er nu staat is het perfect. Inclusief de taalfoutjes.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi gezegt een +
Youris,

Een liefdes gedicht is een liefdes gedicht. HEEL ERG persoonlijk dus ik zou niet durven dat te willen verbeteren!

Hoogstens taalkundig.. en dan stel ik voor dat je in de derde regel EEN vervangt door AAN.

Maar mag ik je iets adviseren?
Geef haar dat gedicht ( nog) niet.

Schrijf haar in plaats daarvan een gedicht waarin je duidelijk maakt dat zij zo bijzonder is dat je bereidt bent te wachten.. al duren haar examens 300 jaar!

Dik kans dat ze dat heel wat meer waardeerd dan dit verwijt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De examens zijn zeker belangrijk,
maar mijn liefde voor jou zó omvangrijk....
Jij bent toch mijn vrouw,
waar ik zoveel van hou,
met examens waar ik nu voor uitwijk!

Toegevoegd na 9 minuten:
Maar ik blijf op je wachten,
al zijn`t honderd nachten,
en in mijn gedachten,
blijf ik naar je smachten,
al kost het me krachten,
toch moet je verwachten,
ondanks al mijn klachten,
blijf je voor mij de enige vrouw!
Ik hou van jou!!!!
14 jaar geleden
Is het nog jouw rap wanneer jouw emoties en gevoelens verwoord worden door een ander?
Ik schrijf zelf erg veel ( gitaar/zang spul ), maar wanneer je hier een ander om hulp vraagt bij een persoonlijk stuk is dat niet echt JOUW stuk meer.

Probeer er gewoon nog een keertje aan te werken, loop even over straat en kijk om je heen. Ik weet zeker dat er dan echt nog wel wat beters in je op komt!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je heb natuurlijk gelijk