invulling stilwerkuur / blokuur / keuzebord

Hoi
wij hebben 6 middenbouwgroepen 3-4-5 en lopen een beetje tegen het blokuur / stilwerkuur aan. in hoeverre kunnen we verwachten dat kinderen kunnen omgaan met een weektaak / zelf projecten kunnen plannen / keuzevrijheid hebben e.d. Hoe doen andere middenbouwen dit? heb je echt een 'rekenuur'met instructie en verwerking, of alleen instructie en de verwerking zit in het stilwerkuur? hoe is het blokuur / keuzebord georganiseerd?
gr esther

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Geheel gespeend van enige Jenaplan-kennis 'whatsoever' denk ik dat de gemiddelde groep 3-4-5'er (tussen de 6 en de 9 jaar) NIET voor zichzelf een heel uur zelfwerkzaamheid kan invullen op basis van een weektaak. Er zitten er misschien wel 2 in de klas die het wel kunnen, maar de meerderheid zal echt geholpen moeten worden met het invullen van het uur.
Op ons dorpsschooltje (niet Jenaplan maar wel vooruitstrevend) werken kinderen in de middenbouw met een dagtaak of een 2-dagentaak. Zelfs dan hebben ze vaak nog hulp nodig bij het maken van keuzes.