hoe kun je iemand verraden die zwart werkt en een uitkering heeft ?

Toegevoegd na 23 seconden:
ook heeft die een ID terwijl die ergens niet meer woont..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je echt zo'n hekel aan die persoon?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan je lezelf nog in de ogen kijken bij het tandenpoetsen, dirk, als je zoiets doet/overweegt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd nieuwsgierig! dat is ook wat ik dacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou een uitkeringsfraudeur zichzelf nog in de ogen kunnen kijken bij het tandenpoetsen, wetende dat hij geld steelt van hardwerkende mensen dat eigenlijk bedoeld is voor de zwakkeren in de maatschappij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom valt iedereen over een jongen heen die een misdrijf wil melden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met "ook heeft die een ID terwijl die ergens niet meer woont.."?
Cryofiel
14 jaar geleden
Iemand die zwart werkt en een uitkering heeft, licht de boel op. Simpel zat. Iemand die zo'n persoon in dienst neemt, licht eveneens de boel op. Ook simpel zat. Als je vindt dat dirk14 deze persoon *niet* mag melden, dan zou je ook moeten vinden dat ik, naast mijn betaalde baan, een uitkering zou moeten kunnen aanvragen - gewoon om wat extra's te kunnen besteden. Daarnaast is de werkgever laakbaar. Die zal het vast niet te nauw nemen met de rechten van zijn werknemers. Goede kans dat zo iemand ook de arbeidsomstandigheden abominabel maakt, zoals met enige regelmaat wordt aangetroffen bij moderne slavendrijvers die een kudde Polen onder armoedige omstandigheden te werk stelt. Nee, uitbannen zulke praktijken, zowel aan de kant van de persoon die zwart werkt terwijl hij een uitkering geniet, als aan de kant van de persoon die zwart mensen voor zich laat werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan hier een heel verhaal vertellen, maar daarvoor is jullie leven tekort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij zwart werkt, heeft ie geen zekerheid over hoe lang hij nog werk heeft, en of zijn baas hem wel betaalt en hoeveel. Meestal zijn het ook slecht betaalde klusjes. Logisch dat je dan niet meteen je uitkering opzegt. Maar je hebt best kans dat diegene wel netjes iedere maand izjn bijverdiensten meldt, en dat die gekort wordne op zijn uitkering. Ik heb ook 12 jaar een aanvullende uitkering van ongeveer 100-200 euro per maand gehad omdat ik met werken niet genoeg verdiende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pokemontje praat nou niet dom... hij heeft al jaren een uitkering. en werkt hele week zwart erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn mensen nou zelfs zo zielig als ze zwart werken dat het acceptabel is om te frauderen met hun uitkering? Het moet niet gekker worden, zwart werken én uitkeringsfraude zijn allebei niet acceptabel. Het één is geen verzachtende omstandigheid voor het ander, in tegendeel. Overigens, als diegene netjes zijn bijverdiensten meldt, kan het geen kwaad als Dirk zijn vermoeden meldt, toch? Dan ziet de sociale recherche de melding, nemen ze het dossier erbij, zien ze dat de bijverdiensten keurig gemeld worden, en sluiten ze het dossier weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dirk, voor ik antwoord geef.. heeft hij vrouw en ( jonge) kinderen? Of is hij alleenstaand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou hier helemaal niet van. Mensen verraden! Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En om nu zo een persoon te gaan verraden! Misschien heeft hij wel een gezin te onderhouden en kan hij geen vaste baan vinden.
Was jij vroeger het liefste jongetje van de klas?
Wordt jij hier beter van?
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Cryofiel
14 jaar geleden
Als jouw buurman zijn gebruikte motorolie op straat dumpt, in een waterwingebied - of als die buurman zijn oude accu in het bos dumpt - zeg je dan hetzelfde? Als je iemand een fietsslot ziet openbreken, of een autoruit ziet inslaan - zeg je dan hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vergelijking gaat helemaal nergens over. Deze persoon doet hier niemand mee kwaad. Ja, we moeten allemaal ongeveer 0,01 eurocent meer belasting betalen. En wat schiet jij er nu mee op wanneer je die persoon aangeeft? Heb je daar voordeel aan? Bij die voorbeelden die jij aankaart wordt er in het eerste geval moedwillig schade toegebracht aan het milieu waar we met zijn allen direct last van hebben (rotzooi). En bij dat vandalisme maakt iemand iets moedwillig kapot. Dat kan ook jouw fiets of auto zijn.
Direct nadeel.
Cryofiel
14 jaar geleden
Volgens die redenatie zou zwartrijden in metro en trein zijn toegestaan. Immers, als maar één persoon dat doet, maakt dat hoegenaamd niets uit. En die trein rijdt toch wel, nietwaar? Zie je het probleem?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cyrofiel.. ik zie het probleem wel.. net als jij..
en ik vind uitkeringsfraude ook ECHT niet kunnen. Maar veraden.... ik weet niet hoor. Ik zou het in ieder geval niet kunnen . Op de een of andere manier stuit me dat tegen de borst. Zeker als het anoniem gebeurt. Als Dirk ECHT vindt dat dit een principe kwestie is, dan mag hij zelf wel een heeeelll schone lei hebben om een ander op het matje te laten roepen. Als het een persoonlijke wraakactie is , vind ik het al helemaal not done. Laat de belasting het maar uitzoeken en controleren. Net zo goed als dat de RET maatregelen tegen zwartrijden neemt. Wat ik in ieder geval wel doe, is mijn klusjes WIT laten opknappen. Van mij zal de fraudeur niet rijker worden. Als we er allemaal zo over zouden denken zou het fenomeen niet eens bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben jij er dan zo eentje die naar de metrobestuurder loopt om te zeggen dat die persoon zwart rijdt? Daar kan ik dus echt niet tegen, dat soort mensen. Ik denk niet dat jij mij begrijpt. Al die voorbeelden die jij noemt zijn niet goed. Het zijn dingen die mensen doen wat niet mag. Helemaal mee eens. Het feit waar ik een probleem mee heb is om als klikspaan te gaan fungeren. Ik vind dat zo kinderachtig. Als je een vent bent stap je op zo een persoon af en zeg je er wat van. Maar stiekem achter die persoon zijn rug om gaan klikken. Daar gaan mijn haren rechtop van staan.
Cryofiel
14 jaar geleden
Vroeger zou ik er iets van hebben gezegd. Tot zo iemand mij achterna is gerend, mij heeft bedreigd met grof geweld, en ik mijzelf ternauwernood heb kunnen redden door een sportschool in te vluchten. Toen ik daarop de politie belde, werd mij verteld dat er niets aan de hand was. Goed, de zwaargewicht die mij met zwaaiende armen achterna kwam, scheldend en tierend, en roepend dat hij mij totaal in elkaar zou meppen, had volgens de politie een tikje vriendelijker kunnen reageren. Zijn gedrag was niet heel sociaal, maar er was ook niet echt veel op aan te merken. Dat ik vele getuigen had die konden melden wat er aan de hand was, was niet relevant. Die bedreigingen waren *mijn* schuld. Door hem uit te dagen, had ik zijn gedrag zelf uitgelokt. Daar ging de politie dus echt niets aan doen. Gedetailleerd signalement, getuigenverklaringen, nummerbord van zijn auto - allemaal irrelevant. Het was mijn eigen schuld. Sindsdien spreek ik nooit meer iemand aan.

Antwoorden (4)

Gewoon aangifte doen bij politie of belastingsdienst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, geen probleem. En waarom niet, hij steelt van iedereen die wel normaal meedraait in deze maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is geen antwoord op de vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de naam weet kan je altijd aangifte doen, doen rest is aan de overheid.
Je kunt dit melden bij de sociale dienst van je gemeente. Vaak is er ook een speciale sociale recherche hiervoor.

Als alternatief kun je het ook melden bij het landelijke Informatieknooppunt SZW. De contactgegevens vind je in de bron, kijk onder het kopje Fraudemeldingen; Door burgers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijstandsfraude, sociale dienst, kliklijn.