Kun je dit samenhouden?

ik heb een shunbunkin van ong. 15 cm groot en 1tje van ong.5/6 cm groot en een borstel harnasmeerval+2siamese algeneters, aangezien mijn siameesjes niet zo goed teamwork verrichten,dacht ik erover om er 1of 3 bij te doen.
kan ik er 3 bij doen of kan ik er beter 1tje bij doen of kan ik die ene beter terug aan de zaak geven?

de bak is ong. 72,5liter.

gaat dit of wordt het te klein voor mijn shunbunkin(15cm)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Algeneters houden je bak wel mooi schoon natuurlijk.
Maar als je 2 algeneters niet genoeg algen verorberen om je bak schoon te houden, dan kun je er nog meer in zetten.
Anders begin je met 1 algeneter erbij te zetten, en kijk je hoe het gaat, dan kun je er later altijd nog 1 of 2 bijzetten. Meestal zie je dat pas, als de vis in de bak zit, of er nog ruimte genoeg is.
Een vriend van mij heeft een aquarium van 200 liter, en daar zitten 3 algeneters in, 2 maanvissen, en dan nog een stuk of 15 andere vissen, van verschillende soorten.
Dus dat zijn zo'n 20 vissen op 200 liter.
Ik ben niet zo'n rekenwonder, maar als je hier een sommetje van weet te maken, kun je uitrekenen, hoeveel vissen er op 75 liter gaan.
Succes.

Toegevoegd na 52 seconden:
Het ligt natuurlijk ook aan de maat vis, die je er bij zet .