vraagt zich af of je moet afrekenen bij de douane als je een i-pad meeneemt uit de VS? USD500

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ze gewoon zelf mee neemt dan niet. Als je het opstuurd wel.

Antwoorden (5)

Als je ze gewoon zelf mee neemt dan niet. Als je het opstuurd wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eerste is onwaar, het laatste is wel war.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en toch hem een -1 geven he,
hoe durft gij mijne broeder een -1 te geven.
kijk naar uwe hart en beoordeel dan.
+1 van mij hoor;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juda ik zie geen plus...
En trouwens hoe kunnen ze zeggen dat je invoerrechten moet betalen als je bij de douane komt? Ze weten toch niet of je het al had voordat je daar kwam! denk je echt dat ze helemaal gaan controlleren als je 1 i-pad meeneemt?????????//
Als je hem hebt gekocht voor een bedrag onder de € 430,- niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de verpakking geopend is, is dat al voldoende.
Er staat nergens dat je die niet al op de heenweg meegenomen hebt.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn bij de douane van lotje getikt, volgens jou ??
Hij is vandaag uitgekomen en dat is getoond op alle NL TV-zenders.
Verpakking open of gesloten maakt niets uit.
Pedro heeft gelijk, alle anderen tot nu toe niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er bij uitreis uit Nederland maar beter even voor zorgen, dat je een stempeltje haalt bij de douane, dat je het al hebt. Als ze je aanhouden bij de terugkomst, zal JIJ moeten bewijzen, dat je het al had, zo niet : dokken....
Utrecht
14 jaar geleden
Bijd e iPad is het duidelijk dat deze in de VS is gekocht. Bij ander artikelen:
Aan de verpakking zal zelfs af te leiden zijn dat hij in de VS gekocht is (US versie).
Verder ligt de bewijslast bij jou: jij moet aantonen (d.m.v. bijv. kassabon) dat je het artikel niet tijdens je reis hebt aangeschaft. Je kan zelfs de klos zijn met iets wat je al een jaar eerder buiten de EU hebt gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaja, van al die duizende, wat zeg ik?? MILJOENEN, koffers die er per dag langs komen, gaan ze natuuuurrrlijjjk nog wel even controlleren of er geen i-pad tussen zit...
Gebruik je gezond verstand aub
Tot een waarde van €450 mag je vrij meenemen.
Echter, als je naast je iPad ook bijv. wat kleding hebt gekocht, ga je snel over he bedrag en ben je de Sjors.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer ben je dan de sjaak?
Utrecht
14 jaar geleden
Je bent de Sjaak als je ook nog invoerheffing mag betalen over je nieuwe camera (die je al in Nederland had gekocht maar waarvan je geen bonnetje hebt om dat te bewijzen).
Utrecht
14 jaar geleden
En je bent helemaal het bokje als je er nog een boete overheen krijgt voor je poging de belasting te ontduiken!!
Niets! De I-pad blijft onder het belastingvrije bedrag van € 430,-

Wat een reageerder zij......"als de doos open is niets......" dat is echter niet waar, de douane kan aan de hand van het serie nummer achter halen waar en ongeveer wanneer een apparaat aangekocht is. Ook zul je een aankoop bewijs moeten kunnen tonen als je aangeeft dat je het apparaat al eerder had gekocht.

Groet Edwyn