ik denk dat als je bijvoorbeeld met machines werkt, dat het veiliger kan zijn als je de ring af doet, en als je bijvoorbeeld veel met je handen werkt op plekken waar je de ring snel kan kwijtraken, kan je de ring beter thuislaten.
ik denk dat werkgevers je inderdaad kunnen verplichten je trouwring uit te doen, voor bijvoorbeeld hygiëne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel afdoen maar niet uit te doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat voor je eigen veiligheid is kan hij dat verplichten inderdaad. Het kan zijn dat er in de ARBO-regels van het bedrijf is vastgelegd dat het dragen van sieraden (dus ook een trouwring) risicovol is, en dus niet is toegestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, als er hygienische of veiligheidsgronden zijn die het dragen van sieraden verbieden zul je als werknemer alle sieraden moeten verwijderen dus ook je trouwring, verder zou je zelf zo verstandig moeten zijn om tijdens dergelijke werkzaamheden de sierraden te verwijderen, je wilt tenslotte je vinger niet verliezen of iemand ziek maken omdat er bacterien groeien onder je sieraden die je met geen mogelijkheid weggewassen krijgt maar die wel andere zaken kunnen besmetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan!

Wanneer het gevaar op kan leveren tijdens je werk.
Wanneer je op de operatiekamer werkt in een ziekenhuis, i.v.m. het vasthouden van bacterien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met machines en gereedschappen werkt is het altijd beter om geen ring om te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gaat om veiligheid: gelukkig wel. Hoe zou jij het vinden als de chirurg die je opereert aan je blindedarm per ongeluk zijn trouwring in je buik achter zou laten?

En ook voor jezelf: als je met machines werkt en er blijft een onderdeel achter je ring hangen, kan zomaar je vinger eraf gerukt worden.