Wat doet deze schakelaar?

Ik heb thuis een koel/vries kast in de schuur staan van het merk Liebherr type KSD 3534. Daar zit een thermostaat in voor de temperatuur, een deurschakelaar voor de verlichting en nog een schakelaar met een lampje erin. iemand eing idee wat deze schakelaar doet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (2)

Ik den dat het een soort super vriesstand is. Dit wordt vaak gebruikt als iets snel ingevroren moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is een invries schakelaar die ik ook heb.
Voor ik naar de winkel ga om diepvriesspullen in te slaan, zet ik hem aan dan wordt de diepvries alvast kouder en als ik de spullen er in heb gedaan laat ik hem zo nog een uur draaien en dan doe ik hem weer uit.
Zo blijven je spullen altijd op de goede temperatuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor deze snelle reactie, maar wat als ik vergeet de schakelaar weer uit te zetten? En wordt de temperatuur alleen voor de vriezer, of om ook gelijk de koeler kouder te maken, gebruikt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen voor de vriezer.
Als je hem aan laat staan kost het je heel veel stroom want dan blijft hij steeds dieper invriezen, daarom dat lampje, om het niet te vergeten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt. ook nog even een reactie van Buram Electro BV: Om aan te slaan is de koelkast afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Wordt deze lager dan 18 graden, dan kunt u de winterschakelaar instellen. Als gevolg hiervan zal de koelkast een verwarmingselement inschakelen. Dit zit in de rechterbinnenwand. U kunt dit voelen als een warme plek ter grootte van een hand. Dit is geheel normaal. Zou deze functie er niet in zitten, dan slaat het apparaat niet vaak genoeg aan en zal het vriesgedeelte ontdooien in de winter.