Hoe kun je het beste een bak met jonkies schoonmaken?

Ik heb een plastic bak waar veel shubunkin jonkies(ong 50) in zitten van nog geen cm groot,maar nu zie ik dat de bodem heel erg vies word van het eten hoe kan dit het beste oplossen?
door bv een filter ofzo?

niet door te zeggen dat ik minder moet voeren want heel erg veel voer ik niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je eigenlijk de waardes van je water al getest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee maar ik heb het water uit mijn grote aquarium gebruikt waar de ouders in zitten

Antwoorden (2)

Ik zou in jouw geval de bodem goed afhevelen met een hevel ( koop je in de aquariumspeciaalzaak ) Verder zal ik niet zeggen dat je minder moet voeren, sterker nog ik zou een paar dagen helemaal niet voeren. Als je genoeg beplanting in je bak hebt komen de kleintjes daar al een heel eind mee. In ieder geval snel opruimen die troep, want voor je het weet gaat het rotten en krijg je met nitriet te maken en dat zullen je vissen niet waarderen ( gaan dan onherroepelijk dood ). Een filter is in ieder aquarium overigens een pre. Niet schrikken als er een paar dood gaan, want dat gebeurt toch wel. Als je er 10 overhoud ben je spekkoper.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo snel mogelijk in de vijver doen of een groot aquarium met een goede filter en iedere dag een deel van het water verversen, zoniet dan loop je een grote kans op nitrietvergiftiging en zijn de vissen dood.