Hoe kunnen schoonmaakmakelaars goed hun werk doen?

In de discussie over schoonmaaktarieven krijgen makelaars er nog wel eens van langs. Volgens mij is een makelaar er om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Opdrachtgevers dienen goed te worden geinformeerd over de mogelijkheden van hun budget. Helaas is mijn ervaring dat de schoonmaakbedrijven altijd proberen om het goedkoper te doen dan verwacht. Herhaaldelijk tracht ik ze te informeren dat men een "realistischer" of socialere (modeterminologie) inschrijving moet doen. Tegenwoordig beoordeel ik offertes met hantering van het gemiddelde van de markt (door indieners bepaald). Gevolg is dat prijzen en prestaties veel meer aansluiten bij de werkelijkheid (schoonmaakbedrijven vinden het overigens moeilijk om in te schrijven want wat is dan wel dat gemiddelde.....).

Een makelaar kan op deze wijze een optimale kwaliteit krijgen voor de beste prijs. Goedkoop stunten is dan agfgelopen en tja nog steeds te duur is ook jammer.

Wil je hier eens over gedachten van wisselen mail me dan maar eens.

gegroet Patrick G. Wolfert p.wolfert@PGWadvies.nl

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ze kunnen hun werk alleen goed doen als ze zowel hun klanten als hun 'dienstverleners' tevreden houden. Dat is de taak van tussenpersonen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ze vinden het leuk. het is hun passie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, klinkt alsof de schoonmaakbedrijfjes gewoon onderling moeten afspreken dat ze niet onder een bepaalde prijs moeten gaan zitten... Maar eh, wat ook kan is dat ze zich meer op kwaliteit gaan onderscheiden, wat nog lastig voor ze kan zijn, omdat de schoonmaakbranche nou niet bepaald de meest creatieve sector is die je kunt bedenken.