Is het vandaag een officieel vrije dag voor "iedereen" (naast de ambtenaren).

Ik kreeg van iemand mee dat om het 4 of 5 jaar een officiële vrije dag is (ook voor profit sectoren).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Het beste antwoord

Vandaag is geen officiële vrij dag...

Net zoals 1 mei en 5 mei dit al een tijdje niet meer zijn. 5 mei is overiggens ééns in de 5 jaar wel een vrije dag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Goede vrijdag is geen officiële vrije dag. Maar veel bedrijven maken er wel een verplichte snipperdag van. Zoals de overheid dus
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee wat dacht je van Schiphol dat moet 24/7 doorgaan en ik denk dat dat voor rotterdamse haven ook geldt. Het is trouwens niet druk zit al weer bijna een uurtje op GV. Wel makkelijk geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De winkels zijn ook open dus?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hemelvaartdag is in tegenstelling tot vandaag, Goede Vrijdag, wel een vrije dag. Dat willen zeggen, behalve voor de mensen die de maatschappij 24 uur per etmaal´draaiende´moeten houden, politie, brandweer, personeel van ziekenhuizen, ambulances, werknemers van energiebedrijven en ga zo maar door. Maar dat geldt ook voor alle andere dagen in een jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hemelvaartdag en alle andere officiele vrije dagen zijn voor die mensen wel degelijk een vrije dag. Alleen moeten ze die later compenseren.
Het is geen officiële dag. Dit komt omdat het een katholieke feestdag is, de protestanten zijn hier niet zo mee bezig. En van wegen de "eenheidsworst" Nederland, dan zou je dus iedereen of geen een vrij moeten geven. nou Nederland kennende is dat dus geen een geworden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
helaas is het geen officiële feestdag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewone werkdag, maar wel lekker rustig op de weg.