Hoe weten vogels nu dat een vogel huis een vogel huis is?

vroeg me af, waarom ze steeds weten dat ze daar moeten zijn voor de broeden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Wanneer vogels een nest nodig hebben, zijn ze de hele tijd op zoek naar voordelige plekjes om nesten te bouwen. Aangezien zo'n nestkastje gemaakt is om daarvoor de ideale plek te zijn, zullen ze zich hierin gaan nestelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zoeken gewoon een veilig plekje en het gaatje wat net groot genoeg is voor henzelf geeft de vogels dat veilige gevoel. Er kan geen roofdier binnendringen. Noem het instinct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weten zij niet.
Dat zij er in broeden dat is omdat vogelhuisjes altijd
geplaatst worden op rustige en meest hoge plekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hebben we geen weet van. Wat belangrijk is, is het punt dat ze een plekje zoeken wat veilig genoeg is en als het even kan ook nog rustig. Beschutting voor wind en vocht. En in de omgeving voldoende voedsel te vinden is en als dat nu een vogel-huis is zal hun niet boeien.