Waarom rijden de meeste taxi chauffeurs zo asociaal?

Zij hebben juist veel 'weg ervaring' en zouden dan toch juist moeten weten hoe vervelend het is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Antwoorden (8)

Zij weten wat kan en niet kan daar op die plek en op dat tijdstip... Ze weten van de centrale dat er niet gecontroleerd wordt, dus die zijn op de hoogte... En dus doen ze zo... Helaas maar waar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Hier spreekt duidelijk iemand met ervaring. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, de centrale licht taxichauffeurs niet in omtrent controles! Bon krijgen is in principe rekening chauffeur.
Cryofiel
14 jaar geleden
Chauffeurs lichten wel elkaar in.
Ze worden betaald per kilometer, niet per uur. Als ze dus een grotere afstand afleggen in een korte tijd door middel van asociaal rijgedrag, verdienen ze meer.

Daarbij kan ik het me voorstellen dat je aardig chagrijnig wordt als je dag in, dag uit in een geel autootje moet rondrijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn trouwens ook veel taxichauffeurs die wel betaald worden per uur. Toch zijn ze erg kilometer gericht, omdat hun werkgevers hun werktempo beoordelen naar het aantal kilometers dat ze afleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een kwestie van beroepsethiek ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt echt per bedrijf.

Bij sommige bedrijven willen ze dat een chauffeur het voorbeeld is en gebeurd dit echt niet.

Ik werd straks ingehaald door een les auto en die reed met 90 (waar je 80 mag) over de verdeelstrepen om mij in te halen.

Dus ja, waarom doen mensen dit; ik denk dat veel mensen gefrustreerd zijn. Kan er niets anders voor verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas zit die weg ervaring wel eens in de weg...
Ik ben zelf taxichauffeur geweest en merkte dat het verkeer anders reageert op mij als taxichauffeur, dan als ik zelf prive in mijn eigen auto reed.
Het andere verkeer denkt al snel, oh, een taxi, ik ga aan de kant, waardoor de taxichauffeur steeds vaker in de verleiding komt om voorrang te nemen en lekker op te schieten enzo. Maar het hoort dus niet, maar het gebeurt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bedoeling is om na het oppikken van een klant deze zo snel mogelijk te doen afleveren op plaats van bestemming. Dan...als een speer terug racen om, wederom, zo snel mogelijk terug op de standplaats of vast stekkie te kunnen doen staan. Enz. enz. tevens denken deze onervaren piloten dat ze met een mooie Mercedes heel wat zijn! (eh..ahum.Heb vroeger jaarte n8taxi gereden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat ze zoveel in de auto zitten dat ze nergens meer gevaar in zien; wat natuurlijk niet zo is ze kunnen wel degelijk een ongeluk veroorzaken.
Alleen is de rest van de weggebruikers er al zo aan gewend dat ze zo wild scheuren dat die al meer opletten als er een taxi aankomt....

macht der gewoonte dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat als ze harder rijden meer geld rekenen want kost meer bezine