Wat is het nut van het hebben van punten?

...........behalve dan dat je vanaf niveau 2 een Waardevol Antwoord kunt aanmerken ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Punten hier op de site hebben vrijwel geen nut. Je kunt zoals iemand hiervoor zei iets zien over hoe lang iemand actief is en ook een klein beetje over de door moderators beoordeelde kwaliteit, doordat er punten afgaan als er iets verwijderd wordt.

Het effect zal echter zeer beperkt zijn en daarnaast is het gewoonweg niet te interpreteren. Er zijn mensen die hier twee weken zitten en al meer dan 1000 punten hebben, er zullen er ook bij zijn die hier nu een maand zitten en 300 punten hebben. Dit geeft volgens mij aan dat er mensen zijn die heel veel antwoorden geven en mensen die dat minder doen. Het kan ook zijn dat er toch een aantal trolls aanwezig is die op de een of andere slimme manier juist zichzelf punten toeeigenen. Het kan ook zijn dat er daarnaast nog gewoon mensen zijn die gemiddeld genomen veel minder antwoorden geven dan anderen.

Al met al kun je dus niet veel uit de punten afleiden, want je kunt op basis van de punten niet zeggen tot welke van de eerdergenoemde categorieën iemand behoort. Daarom beweer ik dat de punten dus eigenlijk vrij nutteloos zijn.

Gepost op: donderdag 09-04-2009 03:47:38
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Imvb;

Geen nut, allemaal pure status....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Punten geven aan hoe lang je actief bent en hoeveel antwoorden je heb gegeven. Wanneer je antwoord geen inhoud heeft, niet ter zake doet, of niet aan de huisregels voldoet word het antwoord verwijderd en punten afgetrokken.

Je kan er dus aan zien hoe productief iemand is en of deze nuttige antwoorden geeft, denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft geen enkel nut, eerder een vervelend randverschijnsel maar toch...
Alles ter meerdere eer en glorie !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt eraan wat voor punten je bedoelt. Aan een potlood kan het vrij handig zijn, om ermee te schrijven bijvoorbeeld.

Moraal: stel een specifieke vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat lijkt me duidelijk; je kunt dan meer vragen stellen en beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kijk wel eens bij diverse antwoorden en wat mij opvalt is dat sommigen plusjes krijgen voor de meest stomme antwoorden.
Vreemd genoeg zijn dat steeds dezelfde dus ik denk dat diegene er wel een beetje op geilen en zichzelf plusjes geen door middel van een tweede account.
Ja dat is dan status. Hoewel ik op zo'n manier geen punten zou willen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bewijzen dat je echt geen leven hebt ;D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad status, en het feit dat je meer antwoorden kunt geven, en meer vragen kunt stellen.