Kan je een defragmentatie gewoon afbreken? Tis nog steeds bezig (6 uur al) en wil naar bed! #durftevragen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Antwoorden (9)

Geen enkel probleem. Ga lekker slapen en sluit je computer maar af! Welterusten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, geen probleem. Die kan je morgen weer opstarten voor het resterende gedeelte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het proces afbreken en dan kan je morgen je computer gewoon gebruiken, hij weet alles gewoon te vinden. Later kun je weer verder defraggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste defragmentatie programma's hebben de optie om na het defragmenteren de computer af te sluiten.
Kijk eens bij instellingen, opties, en vink die optie aan. Je kan dan gerust naar bed en het defragmentatieprogramma sluit jouw computer helemaal af als het klaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kun je deze afbreken, maar dan moet je morgen weer opnieuw beginnen. Ik zou lekker de monitor uitzetten en de computer laten lopen. Dan is je pc morgen vroeg gedefragmenteerd en hoef je niet opnieuw te beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen hoor. Wat gedefragmenteerd is, is gedefragmenteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt wel, maar ik ben van mening dat je eerst alles moet afmaken waaraan je begonnen ben. Gebeurd is gebeurd.
Ja hoor dat is geen probleem.

Ik ga altijd slapen terwijl de defragmentatie bezig is. Ook helemaal geen probleem. Maar wel zo handig. Dan hoef ik helemaal niet te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem gewoon een nachtje aan laten staan.
Het duurt zo lang omdat je de pc gebruikt en dus in weze het defragmenteren verstoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een computer er uren over doet om te defragmenteren is er iets anders aan de hand. Meestal een (kwaadaardig) proces dat op de achtergrond meedraait. Scan je pc eerst eens met een tool als malwarebytes en defragmenteer daarna nog eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows defragmenteren kunt u afsluiten
maar ga wel de volgende dag windows defragmenteren

Sluit u alle actieve programma's voordat het defragmenteerprogramma start. Het kan namelijk gebeuren dat deze programma's af een toe de harde schijf benaderen, waardoor het defragmenteren wordt verstoord. Neem vóór het defragmenteren eerst de tips over het verwijderen van onnodige bestanden.
ga naar start/uitvoeren en type daar ( rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks ) zonder haakjes dit zorgt ervoor dat windows alle taken waar het mee bezig is versneld afwerkt dit scheelt enorm in het werk geheugen waardoor de defragmentatie sneller zal gaan omdat het geheugen niet steeds lastig word gevallen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een tip ga naar start/uitvoeren en type daar cleanmgr.exe /sageset:1 nu komt er een klein schermpje naar voren en vink daar alles aan druk op ok en ga terug naar start/ uitvoeren type dan cleanmgr.exe /sagerun:1
nu worden diversen overbodige bestanden verwijdert

start daarna de defragmentatie