Waarom kun je kleuren niet gummen?

Waarom kun je een grijs potlood wel gummen, maar een kleurpotlood niet?
Ik vraag me dit al heel lang af, maar niemand aan wie ik het vraag weet het antwoord.

Alvast bedankt!:)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Overig
Ivana
10 jaar geleden
Er zijn kleurpotloden die je WEL kunt gummen.
De kleurpotloden van Caran d'Ache (Supracolor soft Aquarelle) kan je met een normaal zachte gum uitstuffen zonder dat er kleur achterblijft.
Deze kleurpotloden zijn namelijk niet op basis van vet, omdat je er ook mee kunt aquarelleren.
.
Ivana
10 jaar geleden
Ik heb bovenstaande erbij vermeld voor het geval je dit soort kleurpotloden nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was enkel iets dat ik mijzelf afvroeg. Desalniettemin bedankt!

Het beste antwoord

Kleur potloden zijn op basis van vet. Dat smeert uit en plakt aan het papier. Normale potloden zijn grafiet. Dat is droge stof wat je weg kan vegen.