Waarom geven sommige toch zo'n ontzettend lang antwoord terwijl het vaak ook kort kan?

Soms zie je gewoon dat ze een hele internetsite overschrijven.Waarom moet dat in zovele woorden?Ik een kort maar krachtig antwoord niet overzichtelijker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat mensen in deze eeuw nog echt dingen overschrijven op de computer, zouden er nog mensen zijn die copy-paste niet kennen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh my god...

Antwoorden (13)

Kort maar krachtig is overzichtelijker inderdaad, maar niet altijd volledig. Vaak is een stukje extra achtergrond informatie erg leuk om te vermelden, om op die manier de vragensteller en de andere lezers nog wat meer voor te lichten.
14 jaar geleden
De een kan heel goed iets kort en krachtig neerzetten. Gewoon de kern van de boodschap.

De ander vindt het prettig om zoveel mogelijk woorden te gebruiken, zodat het voor iedereen duidelijk wordt.

Pure gewenning. Zelf houd ik van korte antwoorden geven, maar vind het ook prettiger om korte antwoorden te lezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Soms kun je niet heel kort antwoorden omdat sommige complexe onderwerpen extra uitleg nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemakzucht. Effe google raadplegen, kopieëren en daar is het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, sommige mensen antwoorden alleen maar met het letterlijk overnemen van een tekst van een internetsite.
Daar ben ik niet voor.

Als een vraag mij boeit, dan kan ik me wel eens verliezen in een wat langer antwoord met allerlei argumenten.

Waar het vooral om gaat is: antwoord op de vraag, op wat de vraagsteller wil weten.
En verlies je niet in het propageren van je eigen standpunten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volledig mee eens
Hoor wie het zegt!

http://www.goeievraag.nl/vraag/kiezen-tussen-boekvol-kort-krachtig.23938
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha - goed beste antwoord ook ;-)
Ik was de hele vraag alweer vergeten eerlijk gezegd - anders had ik mezelf wel gecopied/gepaste. :lol:
Kort en krachtig kan soms ten koste gaan van leuke extra informatie of details. Ik persoonlijk hou van details en trivia. Als deze mee in een antwoord staan vind ik dit leuk. Ik geef mensen sneller een plusje dan. Echter een hele pagina over typen vind ik dan weer overdreven. Dat zouden we weer in de bron kwijt kunnen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en bondig formuleren moet je leren. Uw vraag kan trouwens ook een bondiger. Woorden als gewoon en hele en zovele kunnen eruit. Wie is ze? etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoorden zijn vaak lang. Probeer vanuit de vragensteller te bedenken waar hij/zij mee zit. Dan zijn er nog de twee kanten aan het antwoord. Om die twee kanten te belichten zijn woorden nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoorden zijn zelden kort, omdat er hier nu eenmaal weinig ja/nee-vragen gesteld worden. Vaakheeft een onderwerp meerdere kanten of vraagt om nadere uitleg om door iedereen, niet alleen vragensteller, begrepen te worden.
Een kort maar krachtig antwoord kan overzichtelijker zijn, maar niet zelden valt er nog wel wat aan af te dingen of door te vragen. En lang niet altijd is het het volledige antwoord op een vraag.
Overtikken is er in mijn geval overigens nooit bij, en kopiëren al helemáál niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee...

Ja kort en krachtig is overzichtelijkerder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wanneer iemand een lang antwoord plaatst, gewoon begint met wat er in hem/haar opkomt, en op die manier zelf helemaal opgaat in de vraag en zijn/haar eigen beleving in het antwoord daarop.

Ik denk dat de korte antwoorden komen van mensen die eerst goed nadenken alvorens zij de vraag beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets heeft iemand in mijn klas ook.
En het vervelende ervan is.
Hij kan voor geen meter praten.
Hij herhaalt bijna elk woord. ( Geen stotteren )
en praat meestal ook onduidelijk.

Een voorbeeldje:

Bij geschiedenis vroeg de lerares aan hem wat de Pax Romana betekende.

ik zou gewoon zeggen: Romeinse Vrede.

Hij zegt: Dat is dat de, Dat de Romeinen Tja..
Dat de Romeinen niet meer overvallen konden worden zegmaar. of bevobeld ( Bijvoorbeeld ) dat de romeinen zegmaar niet meer andere , ja , andere dorpen aanvallen.

Ik heb niks op hem tegen.
Ik bedoel dit ook niet Negatief.
Maar nu kun je zien wat een antwoord kan verschillen met elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, je wilt wel dat je antwoord compleet is, en de een heeft daar meer woorden voor nodig als iemand anders.