Waarom zijn er de laatste tijd zoveel natuurrampen?

Bijvoorbeeld (nu.nl)
-Zeker 10 doden door noodweer in Marokko
-Overlast door sneeuw in Frankrijk, Spanje en Bulgarije
-Tientallen doden door aardbeving Turkije
-Chili identificeert ruim vierhonderd doden
-Aardbeving Haïti catastrofaal
-Doden door overstromingen Haïti
-Tsunami raast over Grote Oceaan

enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (6)

Sommige rampen hebben een spin-off effect. Een beving kan een tsunami veroorzaken, die veroorzaakt weer overstroming. Dan heb je er al drie te pakken.

Ik denk echter dat op de lange termijn er niets aan de hand is. Nu even veel rampen, later weer wat minder.

Alles fluctueert, ook rampspoed... helaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat het ermee te maken heeft, dat we in het 13e jaar van de cyclus van 13 jaren zitten, dat de zon het meest ongunstig staat ten opzichte van de aarde.
1997 schijnt ook zo koud en 'rumoerig' te zijn geweest. (weet ik niet meer - welk jaar het zo'n koude winter was, maar volgens mij is er toen voor het laatst een 11-stedentocht geweest).

En we zijn gewoon met té veel mensen op de wereld : ik las vandaag, dat de mensheid in de afgelopen 60 jaar verdriedubbeld is - die moeten allemaal eten, het warm hebben, eten verbouwen, huizen (of in elk geval een dák) hebben, water gebruiken - onze aarde is niet onuitputtelijk, en consuminderen willen we liever niet, al begint er héél voorzichtig een beetje meer bewustwording hierover op te bloeien.

Ook door de opkomst van het internet en de snelle wereldwijde communicatie ben je je nu meer bewust, wat er gebeurt in landen als Chili - je ziet er beelden van, ipv op blz 7 van de krant een aantal getalletjes te lezen over Bangla Desh.

Dus ik denk, dat we niet pas 'de laatste tijd' natuurrampen hebben : je kunt niet ongestraft in 60 jaar van 2.5 miljard naar bijna 6 miljard mensen gaan, en verwachten, dat er dan niets gebeurt met de natuurlijke wereld, die hoe langer hoe voller gebouwd wordt met gammele mensenonderkomens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toeval... Gewoon toeval... Meer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er de laatste tijd echt niet meer natuurrampen zijn als de tijden daarvoor. Dat lijkt alleen maar zo en mocht het echt zo zijn, dan is dat puur toeval, zoals Xinix ook al schreef.
Misschien valt het meer op omdat het allemaal wat dichter bij huis is. Zolang het aan de andere kant van de wereld gebeurd, hoor je vaak minder hier over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de Eindtijd breekt aan, je kunt het ontkennen maar alles staat gewoon netjes in de Openbaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heerlijk die min, vast door iemand die de Bijbel niet begrijpt
het geen waarom er zoveel natuurrampen zijn is omdat er veel aardplaat verschuivingen plaatsvinden en dat betekent dus dat we met meer mensen op een kleinere aarde gaan leven.

het kan ook zo zijn omdat wij eeuwen lang de natuur onderdrukt hebben en dat nog steeds doen en dat de natuur ons nu terug gaat pakken.
het klinkt onwaarschijnlijk maar als je goed nadenkt kom je er zelf wel achter dat het aan de ene kant waar is.