Heb in de dierentuinen en de oerwouden nog nooit een kussen zien liggen dus ik denk het niet.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zwager dan wel weer :).
Maar als ik in de dierentuin of in het wild kijk dan hebben ze daar geen kussens dus ook niet nodig denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals de mens en elk dier heeft de aap geen kussen nodig om te slapen.

De mens gebruikt het alleen voor comfort, niet omdat het nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, geen kussen, maar ik heb op diverse documentaires wel gezien dat zij hun bedje van takken met zorg opmaakten en schikten :)
14 jaar geleden
Apen maken nesten van bladeren of droog gras. Het is ook te zien op tv of in de dierentuin. Maar als er geen materiaal als kussen te gebruiken is leunen ze ook wel eens tegen elkaar aan. Of ze slapen met hun hoofd op handen.
Mensen slapen ook niet altijd met een kussen onder het hoofd, ik tenminste niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is lekkerder met, maar ik heb ook wel in de bossen gelegen zonder kussen en matras in de regen en kou. Je kunt echt wel slapen hoor.
zondag
14 jaar geleden
Reisde vaak per trein naar Joegoslavië, Griekenland, Bulgarije. Als er plaats was ging ik gewoon op de bank liggen met een arm onder mijn hoofd. Nooit moeite met slapen gehad. Een kussen is (voor mij) dus niet echt nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is een kussen ook echt niet nodig. Het is wel fijn, maar ik word vaak wakker zonder kussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoort te draaien in je slaap. Zo voorkom je doorligplekken en afdrukken van bloedvaten en hierdoor slechte doorbloeding van bepaalde delen in je lichaam, bla bla bla. Dus ik kan er niks aan doen dat het kussen op de grond ligt.
Lig jij stil dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ideaal zo'n muur! Raak je nooit je kussens kwijt.
Nee hoor, waarom moet een aap nou kussen nodig omte kunnen slapen.
Maar misschien in een asiel geven ze wel een kus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ik slaap zonder kussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aap heeft twee kussen nodig om te gaan slapen. Een links en een rechts op z'n wang.