skiën met kinderen

Ik ben op zoek naar kindvriendelijke bestemmingen voor wintersport die niet al te duur zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

dit is echt een SUPER bestemming voor zowel kinderen als volwassenen.
''st. margarethen im lungau'' (gewoon even google'en)

dan heb ik nog een super adresje voor je, direct aan de piste en tegenover een opvang voor peuters, 2 skischolen direct naast de deur, en ook ski/snowboard verhuur direct naast de deur.

http://www.almstubn.at/

prijs is ECHT goedkoop

ik ga er al mijn hele leven heen, nooit problemen nooit saai en altijd sneeuw zeker.

Toegevoegd na 5 minuten:
dit was ik nog vergeten,

naast de deur is ook een oefen helling voor de echte beginners en voor de kinderen.

voor kinderen is overal aan gedacht en niks ontbreekt er.

en voor de gevorderde zijn er nog genoeg andere mogelijkheden, zoals helemaal naar boven(iets meer dan 2000 meter) en dan aan de andere kan naar beneden, daar heb je pas echt een top dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ex-kindermonitor ben ik ervan overtuigd dat kinderen geen behoefte hebben aan grote skiliften en het hoog gebergte. Daarom vanaf 1000 meter in Winterberg (Duitsland )to in de Vogezen (Colmar) zijn er genoeg plaatsen waar kinderen op heuvels de basisprincipes kunnen trainen en zelf met de ski's in V-vorm en met de handen op de sticks de berg opklimmen. Niets is leuker en vermoeiender. Gegarandeerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Winterberg is leuk! Het ligt in Duitsland, dus vlakbij. Bovendien heb ik van horen zeggen dat het kindvriendelijk en gezellig is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een kennis die alleenstaande ouder van twee kinderen is, gaat volgend jaar voor de tweede keer naar Winterberg. Het is betaalbaar, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let er wel op dat als je nu nog op wintersport wil dit jaar, dat het gebied wat hoger moet liggen in verband met de sneeuwkwaliteit. De meeste Oostenrijkse gebieden hebben wel goede kindvriendelijke hellingen. Nu in maart liggen de prijzen sowieso niet hoog meer.
14 jaar geleden
Met onze kleine kinderen gingen we altijd naar Willingen in Sauerland en vanaf dat ze een jaar of 10 waren naar Lermoos/Erhwald in Oostenrijk.
Aan beide plekken hebben we goede herinneringen en dit jaar werdt het weer Willingen, dichterbij en nu met de kleinkinderen erbij.