Hoe kan je het best iets betalen (zie uitleg)?

ik heb op marktplaats een advertentie gezet voor een boek.

ik heb daar reactie op gekregen, en ik heb dus besloten om dat boek van hem/haar over te kopen. maar die gene woont in maastricht en ik woon in zoetermeer, dus moeten we het boek de post verzenden. maar hoe kan ik hem/haar het best betalen (zo veilig mogelijk voor mij en hem)

Toegevoegd na 1 uur:
even ter info: ik ben de koper

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Verstuurt u kostbare goederen? Dan is het fijn als u zeker weet dat uw pakket pas afgeleverd wordt als de ontvanger betaald heeft. Met Rembours Pakket heeft u die zekerheid. We reiken het pas uit nadat de geadresseerde het door u opgegeven bedrag betaald heeft. Dat doen we aan de deur. Makkelijk en efficiënt. U krijgt:
Eenvoudige afhandeling: We maken het geïnde bedrag (met inhouding van 1% provisie) aan u over
Handtekening voor ontvangst: We vragen de geadresseerde altijd om te tekenen voor ontvangst
Verzendbewijs: U ontvangt standaard een verzendbewijs
De ontvanger van een rembourszending dient deze met gepast geld te betalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon via je bank,internetbankieren.
Gaat bij mij altijd goed.
Zorg wel even voor de adres gegevens van de persoon mocht het een keer mis gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat de koper eerst het geld via internet bankieren op mijn rekening storten. Als het geld binnen is, verstuur ik de volgende dag het pakketje. Goed inpakken natuurlijk!

Wel blijven communiceren via mail.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak het geld over per bank, maar voordat ik dat doe vraag ik de adresgegevens van degene die het pakketje gaat versturen. Ik controleer dan aan de hand van het telefoonboek of die persoon wel echt bestaat op dat adres en probeer eigenlijk altijd om ook even telefonisch contact te hebben. Dit alles om het idee te krijgen dat ik een veilig handeltje doe.

Het is natuurlijk allemaal schijnveiligheid want als iemand echt kwaad wil, kan hij je alsnog belazeren. Dus als het om kostbare spullen gaat: alleen kopen als je het kunt gaan afhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt echt van het bedrag af, bij bedragen hoger dan 50 euro ga ik het niet zomaar storten. Dan probeer ik het op te halen.
Ga altijd eerst googlen op de naam en het adres of rekening nummer, kom je hem/haar tegen op een site waar internet oplichting besproken wordt? En diegene staat er voor meer dan 1 persoon op. NIET DOEN!!Maar dat spreekt voor zich.
Staat diegene er niet op, dan kan je zoeken of je een vast telefoon nummer vindt van diegene. Dan weet je zeker dat diegene daar woont, geeft ook veiliger gevoel.

Ik had laatst een prachtig aanbod op mp gezien, een wii. Ik een mail gestuurd, en kreeg betalingsgegevens. Kreeg zijn adres, mobielnr, bankreknr. Ik vroeg of ik het niet op kon halen, ging om 140 euro. Nee, ik mocht eventueel ook eerst helft storten en na 2 weken andere helft, hij zou het alvast opsturen. Ik ging googlen op naam en adres, ja hoor, bekende oplichter.

Maar dit gaat denk ik niet om een groot bedrag? Dan overmaken.

Je kunt ook vragen of diegene paypal heeft, dan ben je verzekerd, als je niks krijgt, dan krijg je geld terug. Werkt erg gemakkelijk.

Toegevoegd na 7 minuten:
stom!! Ik had het te snel en verkeerd gelezen. Jij bent verkoper.
Geld laten storten en dan opsturen. Niet eerder.
Sommige mensen vragen of je het onder rembours wilt versturen, dat kan je doen, maar dat kost de koper dan extra geld. Ze durven het geld niet zomaar te storten, bang dat ze niets krijgen. Wel zou ik het geld van rembours dan eerst laten storten, anders maak jij kosten voor het versturen en dan kan het zijn dat de "koper" het niet aan neemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi, ik heb het een beetje verkeerd gezet. ik ben juist de koper
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had ik het toch goed! female intuition -)
De meeste betalen via paypal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, je zou er naar toe kunnen rijden en de zaken persoonlijk afhandelen, maar gezien de afstand zou dat een duur boek worden.

Ik verkoop veel via marktplaats en laat mensen eerst het geld overmaken. Als het geld binnen is verstuur ik het boek en zend ik de koper een mailtje om hem/haar te laten weten dat het boek onderweg is. In dat mailtje vraag ik ook altijd of de koper zo vriendelijk wil zijn even een mailtje te sturen als het boek over is.

In al de tijd dat ik op marktplaats handel is het één keer fout gegaan: het boek is niet aangekomen.
(met de koper had ik vaker zaken gedaan, ik geloof dus oprecht dat hij het boek niet ontvangen heeft). Het moet dus ergens met de post zijn zoekgeraakt. Ja, in dat geval moet je met de koper onderhandelen over hoe dat op te lossen.
In mijn geval heb ik het geld teruggestort op de rekening van de koper.

Wat ik trouwens wel doe met handelen op marktplaats: Ik heb een aparte rekening aangeschaft, waar ik maximaal maar 10 Euro op heb staan. Ik vind het namelijk altijd eng om mijn rekeningnummer zomaar aan iemand af te staan, je kunt tegenwoordig zo makkelijk een dienst op internet kopen en daar zomaar een banknummer intoetsen. In dat geval is het aan de benadeelde om te bewijzen dat hij/zij het product echt niet heeft aangeschaf. Om die ellende voor te zijn staat er dus maar maximaal 10 Euro op en mag ik op die rekening niet rood staan.