Is een maand geleden ook gevraagd:

Antwoord van Ridiculous (beste antwoord):

Op onderstaande link een hele handleiding. Al werkt oefenen in de praktijk toch het beste met iemand die het kan, zo heb ik het binnen een half uurtje onder de knie gekregen. Zowel op 1 hand als op 2 handen.

Oefenen dus! Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is dat ik die handleiding niet snap. Haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ohw..ik vind het toch wel erg duidelijk. Maar het is in het begin inderdaad erg lastig. Bij mij duurde het ook lang voordat ik het kon. En nu lukte het me juist het beste met 4 vingers (2 handen) terwijl dat juist lastiger schijnt te zijn dan met duim en wijsvinger. Het komt echt op oefenen aan, oefenen, oefenen, oefenen :-) Probeer steeds een wat andere houding met je vingers in je mond, leg je tong wat anders neer enz.. Op een gegeven moment krijg je een klein geluidje en dan weet je dat je de goeie weg op gaat. Blijf dan op die manier proberen, dan gaat het steeds beter. Binnen een half uurtje leren is wel erg optimistisch hoor :-) maar wanneer je eenmaal doorhebt om er ietwat geluid uit te krijgen dan gaat het al een stuk sneller beter. Succes!
Hier staat het erg duidelijk....

http://hobby-en-overige.infonu.nl/diversen/17665-hoe-fluit-je-op-je-vingers.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan verschillende combinaties maken, maar het handigste is je duim en je wijsvinger te gebruiken. Was eerst even je handen voordat je begint! Blaas niet te lang achter elkaar, want dan krijg je zuurstof te kort.

■Maak een rondje met je duim en wijsvinger met de toppen tegen elkaar.
■Leg de vingers op de onderkant van het puntje van je tong, en klap deze dubbel naar achteren.
■Duw nu met je tong je vingertopjes tegen je voortanden aan.
■Maak een klein spleetje tussen je vingers van ongeveer een halve centimeter en sluit je mond zodat er alleen nog lucht tussen het spleetje door kan.
■Nu moet je blazen, niet te hard maar ook niet te zacht.
Gelukt? Goedzo! Niet gelukt? Blijf oefenen. Het is moeilijk uit te leggen hoe je het precies moet doen dus probeer je vingers op verschillende afstanden van elkaar te houden of je tong net iets anders. Bijna niemand lukt het in één keer dus blijf oefenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord nu hoef ik het niet meer te doen +1. Nog een tip . In plaats van je duin en je wijsvinger kun je ook je wijsvinger en je pink gebruiken. Ik vind dit makkelijker . Zelfde wijze tegen de onderkant van het puntje van je tong plaatsen. Pink en wijsvinger mogen elkaar raken ( in je mond ) . Het gaat niet meteen je moet oefenen . Ineens heb je een fluittoon en dan kun je het .
Deze vraag was hier onlangs nog:

http://www.goeievraag.nl/vraag/vingers-fluiten.39023
14 jaar geleden
Het is gewoon kwestie van blijven oefenen echt waar!
Soms duurt wel een dag dat je kan fluiten. Kan ook 3 dagen duren.
Maar het is gewoon echt blijven oefenen...