Iemand ervaring met een Roller piano?

Dat is een oprolbare piano. Die ze o.a. bij kijkshop verkopen. Zou je hier piano mee kunnen spelen/ leren spelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (3)

Je kan hier mee leren spelen, maar het is toch heel anders dan een piano of een keyboard.
Bij een 'echte' piano moet je de toetsen indrukken en deze zijn aanslaggevoelig, waardoor je hard en zacht kan spelen. Bij een keyboard is het geluid te regelen via een knop en niet door hard of zacht de toetsen in te drukken, er zijn keyboards die aanslag gevoelig zijn maar die zijn vaak duurder.
Bij die rollerpiano moet je de 'toetsen' aanraken wat toch weer iets heel anders is.
Je kan er op leren waar je je vingers moet zetten, maar écht spelen is toch wel anders.
Misschien kan je beter eens op zoek gaan naar een 2de hands keyboard, die zijn vaak ook niet zo duur en dat lijkt me toch dichter bij een piano komen dan de Roller piano
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waren we met het zelfde antwoord bezig Nelly! +1
Ervaring heb ik er niet mee maar ik twijfel of je hiermee echt goed kunt leren spelen. Je mist A het gevoel van echte toetsen (het terugveren, het verschil tussen hard en zacht aanslaan, het overglijden met 1 vinger van een zwarte naar een witte toets) en B zit er in dat soort dingen vaak een geluidsvertraging t.o.v. aanslag waardoor je dus niet sneller kan spelen dan die vertraging toelaat. Bovendien liggen de zwarte toetsen daarbij op gelijk niveau met de witte wat denk ik problemen op kan leveren als je dan ooit op een echte piano wilt spelen waarbij de toetsen hoger liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd :) jij ook een plusje voor je antwoord +1
Nee, daar kun je niet op leren pianospelen. Op een keyboard ook niet echt.
Het enige dat een beetje in de buurt komt is een aanslaggevoelige digitale piano, maar dan nog gaan de toetsen veel te licht vergeleken met een echte piano.

Als je dan ooit even op een echte piano wilt spelen valt dat erg tegen, die kracht heb je dan niet opgebouwd in je vingers.

Je kunt er dus wel op spelen, maar niet op leren pianospelen.