wat is het verschil tussen: beschrijvingen/omschrijvingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
15.6K

Antwoorden (3)

Een beschrijving bestaat uit bepaalde onderdelen bijvoorbeeld een recept of hoe je kast in elkaar kan zetten.En een omschrijving is bijvoorbeeld iemands beeld over een persoon zwart haar een rode jas en zwarte schoenen. Of een omschrijving van een situatie. Het was in die en die straat er was een witte bus met 1 man erin. bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist+1
als ik je vraag iets te beschrijven, verwacht ik een nauwkeuriger antwoord dan wanneer ik je vraag iets te omschrijven.
14 jaar geleden
Een beschrijving is een opsomming van kenmerken. Dit gaat dus meer om details.
Voorbeeld: Beschrijf hoe je er nu uitziet: "Ik ben 1m70 lang, heb donkerblond haar en heb een zwarte broek aan, en een grijs/wit gestreept vest met een wit hemdje eronder."

Een omschrijving is meer bijzonderheden geven, of nauwkeuriger uitleggen (van bijv. een begrip)
Voorbeeld: Omschrijf het begrip jaloezie.