Is dit de ziekte De Witte Stip?

Een witte stip boven het oog van mijn vis

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

één witte stip zegt nog niks.
zat ie er eerst niet?

Houdt hem goed in de gaten, en de andere vissen ook. Als het vanmiddag of morgen meer stippen zijn heel snel medicijnen erin, voordat al je vissen dood zijn

en neem Exit medicijnen, kost maar 3,95, en helpt direct.
Mij raadden ze eerst Esha 2000 aan en dat is heel goed spul, ook voor de weerstand, maar het helpt niet tegen stip.

Heb je pas stress gehad in je bak? Nieuwe vissen, omwoelen, vers water, ofzo? Dan zijn ze hele gevoelig voor stip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij witte stip krijgen vissen i.d.d. witte stipjes. Een stipje bij het oog hoeft dit niet te betekenen, maar kan wel. Wij hadden een keer witte stip in ons aquarium zonder dat wij het doorhadden en het heeft alle vissen uitgeroeid op een meerval na. Deze vis is hier niet zo gevoelig voor. Wij hebben toen medicijnen in het aquarium gedaan, te verkrijgen bij de dierenspeciaalzaak, om te voorkomen dat de meerval het ook zou krijgen. Uit voorzorg en voor de zekerheid kun je medicijnen in je aquarium doen. Sommige vissen zijn heel gevoelig voor witte stip. Je kunt dat ook eens na kijken, het vergroot misschien de kans dat het i.d.d. witte stip is.