Waarom zitten wij volgens neerlandici achter de pc maar vóór de tv?

extra uitleg.....Waarom zetten hifi liefhebbers een koptelefoon op [óók de hoger opgeleiden in Wassenaar], maar houden ze de hoofdtelefoon achter de hand voor hun paard! m.a.w. waarom heeft alleen een paard een hoofd, ik maak me er kopzorgen over, ben ik soms op mijn achterhoofd gevallen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/tv-pc.146 Toegevoegd na 29 minuten:
wat betreft de pc/tv kwestie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie deze vraag&antwoord, van 3 maanden terug.!
http://m.goeievraag.nl/vraag/31995

Antwoorden (2)

Je zit achter de PC, je bent er dan actief mee bezig.
Je zit voor de televisie, je bent er passief mee bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeg tegen Wibi Sourjadi [meesterpianist voor de sky radio luisteraars].......maar niet dat hij passief voor het toetsenbord vóór de vleugel zit. Ha ha !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wibi zit achter de toetsen van de piano of vleugel, niet er voor. Wel ff goed lezen!
Een paard wordt gezien als een edeldier;

Omdat het paard als een 'edel dier' wordt beschouwd, worden door paardenliefhebbers zoals ruiters en koetsiers altijd de termen "hoofd", "mond" en "benen" gebruikt in plaats van "kop", "bek" en "poten".

En een 'koptelefoon' wordt zo genoemd, maar je kunt ook gewoon hoofdtelefoon zeggen hoor;

"Een hoofdtelefoon of koptelefoon is een systeem van twee luidsprekertjes die vlak bij de beide oren worden gedragen. Hoofdtelefoons worden gebruikt om geluid voor één enkele persoon weer te geven, zonder dat anderen mee kunnen luisteren of ermee worden lastig gevallen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meesterlijk antwoord dat laatste. Nu maar hopen dat we het koptelefoonplebs niet voor het hooft stoten .
dat van de paarden wist ik al . ik ben al eens een manege uitgeflikkert door uitsloverige dierenliefhebbers met een koptelefoon .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha, ja poeh pas maar op, de paardenliefhebbers zijn fanatieeeeeeeek
hahaha