Waarom voel je geen pijn als je je vinger heel snel over/door de vlam van een kaars haalt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.3K

Het beste antwoord

Dit is het zelfde als waarom je over hete kolen kunt lopen. Je huid vormt een isolerend laagje en het contact is te kort om veel warmte over te dragen. Als je je vinger 2 seconden in de vlam houdt, wordt het al heel anders!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat er niet genoeg tijd is om veel warmte in je vinger in te brengen. Warmteoverdracht is (o.a.) een functie van de tijd. Het is namelijk de hoeveelheid warmte die ingebracht wordt die de pijn veroorzaakt.