Wat is het Centrale Intelligence Agency en wat zijn hun carrieremogelijkheden?

Geen doorverwijzing naar hun site aub, daar snap ik niet erg veel van. of er moet een nederlandstalige site zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

De CIA is een inlichtingeneenheid van de Amerikaanse nationale overheid, die zich bezig houdt met inlichtingen verschaffen in het buitenland op allerlei verschillende veiligheidsterreinen, zoals terrorisme en criminaliteit. Hiervoor maken zij onder meer gebruik van informanten en personeel dat in het buitenland gestationeerd is.

De carrièremogelijkheden zijn ruim, als je Amerikaan bent. Als Nederlander krijg je er niet zomaar werk, tenzij als informant. Maar om informant te worden heb je weer een goede informatiepositie binnen de overheid of een criminele organisatie nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De CIA is de buitenlandse inlichtingendienst van de Verenigde Staten, verantwoordelijk voor het verkrijgen en analyseren van informatie over regeringen, bedrijven en personen, en de CIA levert deze informatie aan de verschillende onderdelen van de Amerikaanse overheid. Dit instituut heeft geen carrieremogelijkheid nodig, ze zitten al helemaal aan de top.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel de mogelijkheden voor een burger omdaar te gaan werken
AWM
14 jaar geleden
Aha, die zijn er plenty. Als Nederlander zal het niet meevallen om ze te overtuigen van je belang, maar als je daar in slaagt dan kun je jezelf echt bewijzen daar.
Zoals gezegd is de CIA de buitenlandse inlichtingendienst van de Verenigde Staten. Een voorwaarde om daar carriere te kunnen maken is een goede beheersing van het Engels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je raakt je Nederlandreschap kwijt als je zonder uitdrukkelijke toestemming van Bea in dienst treedt bij de CIA