Kan iemand die hetero is toch verliefd worden op iemand van zijn/haar geslacht?

Dit is een serieuze vraag!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
16.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn meeste vragen zijn serieus. Ik zet "Dit is een serieuze vraag!"neer als het om een vreemd ogende vraag gaat :)

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Volgens mij staat seksuele oriëntatie lang niet zo vast als vaak gedacht wordt. En de meeste mensen zijn überhaupt niet 100% homo of hetero.

Tussen de twee uitersten zit meer dan alleen 'pure' biseksualiteit, waarbij ik 'pure' biseksualiteit overigens definieer als in gelijke mate op mannen en vrouwen vallen. Sommige mensen vallen ook soms op mannen en vaak op vrouwen. Of vrijwel altijd op mannen en zelden op vrouwen.

Als je je altijd aangetrokken voelt tot het andere geslacht, en er fietst één geval doorheen waarbij je je een keer aangetrokken voelt tot (of zelfs verliefd raakt op) het eigen geslacht, is dat voor mij geen reden waarom je je niet meer als hetero zou 'mogen' identificeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

tuurlijk je wordt verliefd op een persoon niet op een geslacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt vaak zwart-wit gedacht over de seksuele voorkeur: je bent òf home, òf bi, òf hetero. In werkelijkheid is er een gradatie. Een biseksueel kan in de praktijk bijvoorbeeld vaker op een man dan op een vrouw vallen.

Toegevoegd na 7 minuten:
home=homo

Wat dus ook niet uitsluit dat iemand zich hetero noemt, niet 100% hetero is en bij uitzondering ook wel eens op hetzelfde geslacht kan vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zeker! (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Glijdende schaal - en ik wed dat er niet zo heel erg veel 100% hetero's rondlopen.
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn inderdaad maar weinig mensen echt 100%.
Ik praat alleen voor mezelf maar ik zou als hetero-sexuele vrouw nooit verliefd kunnen worden op een vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat dacht ik ooit ook. ;) Inmiddels identificeer ik me als biseksuele vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Colinda: zegt dat maar niet te hard... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat 100% zeker.
Ik denk het wel. Ik geloof niet dat iedereen voor 100% hetero-, homo- of bi- seksueel is. Je eigen gedachten daarom trend zouden denk ik kunnen voorkomen dat je gevoelens voor een bepaald geslacht zou kunnen krijgen. Ik beschouw mezelf grotendeels voor hetero seksueel, maar ik sluit niet uit dat ik ooit verliefd zou worden op een vrouw, ondanks dat dat tot nu toe nog niet is voor gekomen. Als ik vrijgezel zou zijn denk ik dat ik er inmiddels ook wel open voor zou staan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie: Wel voor 100% bi seksueel natuurlijk, aangezien er geen andere keuze is. Tenzij we rare gedachtengangen gaan krijgen, maar daar zijn er hoop ik genoeg mensen van die dat voor 100% niet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je tot iemand aangetrokken voelen en verliefd zijn, zijn inderdaad 2 verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je aangetrokken voelen tot en verliefd zijn op zijn twee verschillende dingen. Als je je aangetrokken voelt tot vrouwen, ben je nog niet verliefd op alle vrouwen. Als je verliefd bent op een vrouw zul je je waarschijnlijk wel tot haar aangetrokken voelen. Gedeeltelijk gaan die twee wel samen, ondanks dat het twee hele verschillende dingen zijn. Maar hoor je mij beweren dat het die twee hetzelfde zijn?
In theorie zou het kunnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de praktijk gelukkig ook
Dat kan, als je je vergist hebt in de sexe van de ander. (Dat is mij ooit overkomen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel, maar vanaf dat moment is diegene geen hetero meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet om verliefd worden op.
Het gaat er niet eens om of je graag met een specifiek iemand van eigen of andere geslacht seks zou willen hebben. Het gaat erom waaraan je de voorkeur geeft.
La Spears is geen lesbo, ook al is ze met La Hilton naar bed geweest. Beide dames houden wel van een mannetje, maar ze houden ook van elkaar. Sexualiteit is daarbij zelfs een minder belangrijke issue. Wij westerlingen hechten veel te veel waarde aan sex. We zien het niet als een manier van communicatie en bevrediging, maar als een soort morele plicht om je te vermenigvuldigen. Ik hou meer van delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat je je zó fijn en gelukkig kan voelen in de aanwezigheid van iemand van hetzelfde geslacht als jij zelf bent, dat het aanvoelt als verliefdheid. Mensen zijn soms zó mooi, lief, warm, en uitstralend, dat het je hele wereld kleurt.
Dat gevoel heb je misschien daarvóór alleen bij iemand van het andere geslacht gehad, en daardoor zou je die associatie kunnen hebben.
Maar als je ook heel graag zou willen knuffelen en vrijen met zo iemand, kan het natuurlijk zijn, dat je iets minder hetero bent dan je altijd had gedacht.
Gewoon lekker genieten van het heerlijke gevoel - je voelt je in je leven maar af en toe zó happy, dus ik zou het nemen zoals het komt, en het niet gaan vertroebelen met gepieker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is bijna niemand absoluut hetero. Dus het is mogelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan...een vriend van me kwam een mooie vrouw tegen op vakantie, het klikte zo goed dat hij haar naar Nederland haalde voor een paar weken. In de eerste week dat ze hier was, vroeg hij haar al ten huwelijk. Echter, toen hij in ondertrouw wilde gaan bij de gemeente, kwam hij erachter dat zijn aanstaande een transsexueel was! Aangezien ze vertelde dat ze het voor het trouwen nog geen sex wilde hebben, kwam hij er toen pas achter! Ze was al bijna helemaal vrouw, alleen hing er nog iets. Ze kwam uit Thailand, en volgens de Thaise wet blijf je altijd het geslacht hoe je geboren bent, ondanks een geslachtsverandering. Later is hij er toch mee getrouwd, omdat hij van hem/haar hield. Ik hoorde later ook van hem, dat hij toch wel seks had gehad, maar ze bevredigde hem alleen oraal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag dat Janedoe het ook al bij haar reacties had staan, dus voor de duidelijkheid:

hetero:

Uitspraak: ˈhetəro hetero’s Zelfst. Naamw. man die seksueel wordt aangetrokken door vrouwen, of vrouw die seksueel wordt aangetrokken door mannen. Synoniem: heteroseksueel.

Antoniem: homo

Dus zodra je op iemand van hetzelfde geslacht valt, ben je geen hetero meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De 'dus' is in dit geval niet gerechtvaardigd. Kwestie van elementaire logica: dit is geen geldige redenering. Dit is vergelijkbaar met zeggen: Een typist is iemand die typt. Dus zodra je iets anders doet dan typen, ben je geen typist meer.
Als nieuw lid..[oeps] moet me eerst van het hart dat ik het hilarisch en overbodig vind dat iemand van deze site vermeldt dat dit een serieuze vraag is ! Ja wiedes on serieuze vragen worden hier toch geweerd?......Ter zake.....Ik raad iedereen hier aan eens te googelen op "Plato"....waarschijnlijk de hetero? per uitstek die het verliefd worden op het gelijke geslacht beschreef, bejubelde en idealiseerde. Daar komt ook de term platonische liefde uit voort. De niet seksueel gerichte [geslachtelijk geconsumeerde/gevierde] liefde .
homofiel dus in de ware zin/bedoeling van het woord. i.p.v. homoseksueel.
Ja, natuurlijk kan je verliefd worden op iemand met het zelfde ding. Om b.v. de manier van praten , omgangsnormen , een talent , die enige flaporen, en nog het beste.....de verwarrende ervaring dat je het zelf niet weet! Dat kunnen heel onbewuste kleine 'dingen 'zijn, zoals de aandacht en bevestiging krijgen van iemand die dat doet ondanks i.p.v dankzij. (dus niet omdat je zo knap bent of sexy). Omdat we vaak zelfs van de eigen partner niet genoeg aandacht krijgen, vallen we als een blok voor iemand die dat WEL doet . Alleen dát al al ons verliefde emoties brengen . Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat de verliefdheid zo lang mogelijk gerekt kan worden door het platonisch te houden. Maar dat kán en mag ook anders liggen voor u. Wat ik wel een teer punt vind, is de overweging om het al dan niet aan de betreffende persoon te vertellen,...maar dat is weer een ander verhaal[vraag]. geniet er maar van en houdt verliefd en verloren uitelkaar :>)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je verliefd wordt op je eigen geslacht dan ben je volgens mij geen hetero. Dus daarmee is de vraag al beantwoord. Ik ben een vrouw, en heb wel meningen over andere vrouwen, b.v of ze mooi of lelijk zijn leuk of aardig, maar ik zou nooit verliefd kunnen worden op een vrouw.