In meer landen dan je denkt! Je kunt op heel veel Duitse scholen tegenwoordig Nederlands als vak kiezen, maar ook in Frankrijk (!) bestaat die mogelijkheid, hoewel het nog niet veel gekozen wordt. Verder heb je in verschillende landen de mogelijkheid om Nederlands te leren, meestal op of via een universiteit. Ik weet niet of er in Indonesië nog reguliere Nederlandse les ergens wordt gegeven, maar ook hier is het Nederlands lange tijd als taal te leren geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zover ik weet ik België en op de ABC eilanden. Voor de rest heeft de Nederlandse taal geen toegevoegde waarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Suriname mag er zeker bij hebben ook het groene boekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep je heb helemaal gelijk! Even onze vrienden over zee vergeten. (ach met andere woorden je ziet dat ik antwoord uit mijn geheugen en niet vanuit google ;-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook en je zat er zo dicht bij dat ik het niet meer de moeite vond de vraag te beantwoorden, zet het er even bij .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De abc eilanden horen bij Nederland, zijn geen apart land op zich.
Vergeet Suriname ook niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Friesland wordt de Nederlandse taal ook onderwezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland

Toegevoegd na 30 seconden:
Kon het niet laten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in china en japan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In nog veel meer landen kun je Nederlands op universiteiten studeren. Op de site van de taalunie (zie bron), zie je een kaartje waarop is aangegeven in welke lande je allemaal 'Neerlandistiek' kunt studeren. Sowieso in bijna elk land in Europa.