Zeker niet de retorische vraag die alleen die dient om orators zelf hun grote gelijk te horen bevestigen en hun ego te strelen.
Heel veel vragen hebben een nauwkeurig antwoord en sommigen een variabel antwoord in functie van cultuur, opvoeding , religie enz.
De pure vraag zonder antwoord is de mooiste want ze geeft de kans na te denken.
Zo heb ik ooit van een vriend een boek gekregen na een verloren jeugdliefde waarin alle teksten totaal onleesbaar waren door een foute drukmethode.En hij had er mooi bijgeschreven : "alle vragen worden hier beantwoord."
Dit was een boutade natuurlijk.
Een vraag zonder antwoord is een paspoort naar vrij denken. De vraag :"Waarom leven wij?" kun je heel filosofisch beantwoorden met teksten van Kierkegaard, Bergson, Camus , Sartre ea
Maar dank zij die vraag roep jij honderd andere vragen op.

Of een vraag zonder antwoord geeft aanleiding tot honderd vragen.Dat maakt het zo mooi.De verwondering nabij. Dus dank je wel voor de vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De vraag die daar waar op volgt luidt: wat bedoel je met de vraag?
Als je bedoeld met de vraag: Hoe heet een vraag dat geen antwoord heeft. Dan is het antwoord: Een Retorische vraag.

Als je bedoeld kan je een voorbeeld geven van een vraag die geen antwoord heeft? Dan geef ik als antwoord: Ja bijvoorbeeld: Wat is het geluid van een hand die klapt? Of als een boom in het bos valt en er is niemand om het te horen maakt het dan een geluid?

Als je de wat meer filosofie interpretatie en degene die ik denk dat je bedoeld is: Wat is het nut van een vraag zonder antwoord. Dan is mijn antwoord ook wat uitgebreider. Op het eerste gezicht zou je namelijk denken dat het doel van een goede vraag het antwoord is. In dat geval het het vrij nutteloos om een vraag te stellen waar geen antwoord op is. Echter vragen hoeven niet persé een antwoord te hebben om tot een inzicht te komen. Een vraag kan je namelijk aan het denken zetten en je tot bepaalde inzichten zetten en het is dan ook de vraag de vraag die het inzicht geeft en niet het antwoord. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de vragen hierboven laten we het voorbeeld van het bos nemen. Dan zet dit je wel aan het denken en hoewel je geen antwoord op deze vraag heeft het roept wel andere vragen bij je op die je meer inzicht geven in het bestaan. Het roept vragen bij je op als: wat is geluid? Is het gehoord noodzakelijk voor het bestaan van geluid? Is waarneming noodzakelijk van het bestaan van iets? Hoe zijn de dingen los van onze waarneming? etc... Het nut van een vraag zonder antwoord is dus om inzicht te krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vraag zonder antwoord is een unieke vraag. De meeste vragen hebben namelijk meerdere antwoorden en dan blijft het nog steeds een vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou zeggen, een vraag zonder antwoord, is een hele goede vraag!
Een vraag die je aan het denken zet, een vraag die je bezig houdt. Ik denk dat een vraag zonder antwoord een filosofische vraag IS.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na herhaaldelijk waarschuwen en telkens maar weer uitleggen hoe en waarom, gebeurd het toch en stel je de VRAAG : heb je nou je zin? Deze vraag behoeft geen antwoord. Die weten we wel , maar komt te vaak voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan je ook niet altijd volgen, soms is het een heel luchtige vraag, soms een knoert van een vraag met een hele grote diepgang. Maardat is ook het leuke van jouw vragen. Ga beter mijn best doen,volgende keer!!!!!!Dag Berry.
Een vraag zonder antwoord is een hypothetische vraag. Pas als de hypothese getest is heb je een antwoord. Maar dan is het geen (hypothetische) vraag meer maar een conclusie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een onbeantwoorde vraag