Is er een tooltje te vinden dat een schatting maakt van de tijd hoelang we nog moeten wachten voordat een Nederlander gaat presteren op de OS?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

nee, de tooltjes die er waren kwamen uit op max 1 gouden plak voor NL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat tooltje hebben we niet nodig want dit kleine landje presteert al bovenmatig op de OS. We staan nu al achste (Sven moet nog rijden) op de medaille ranglijst, terwijl in de VS maar 320 miljoen mensen wonen (Nr !)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel programma's die schattingen kunnen maken, maar die zijn groot en ingewikkeld. Ik geloof dat de universiteit Groningen telkens verwachtingen uitrekent aan de hand van een programma. Die kwamen erop uit dat Nederland deze spelen 11 medailles moest halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die dingen zullen nooit werken omdat ze de menselijke factor niet mee kunnen rekenen.
Bij Sven Kramer kun je automatisch op goud op de 5000 en 10.000 meter rekenen en dan zul je dus zien dat hij gediskwalificeerd wordt... zit de schatting er al naast.
Een zekere Koreaan genaamd Lee schaatst pas vanaf september 2009 op de lange baan... Een tooltje zou hem misschien het voordeel van de twijfel geven en op de 10e plek zetten... Hij wordt dus 2e op de 5000 en per ongeluk 1e op de 10 km.

Idem voor de 1500 meter. Shani Davis verloor er nog geen dit seizoen, maar nu dus wel.
Nee, die tooltjes zullen nooit feilloos zijn en dat is maar goed ook, ander zouden we de spelen net zo goed op papier kunnen afhandelen, scheelt een hoop tijd, geld (en nachtrust).