Ik bel net in Belgie het Europees alarmnummer 112 en krijg de brandweer daar aan de lijn..hij zegt dat ik 102 moet kiezen..hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wacht je nu op ons antwoord of heb 102 inmiddels al gebeld???????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol Edje40 :P Goeie vraag trouwens! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder land heeft gewoon zijn eigen alarmnummer. Meer is er niet over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die belg zal wel weer zat zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan is er nog iemand die dit een goeie vraag vindt. Ik kan wel jankuh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ik het een goeie vraag vind wil niet zeggen dat ik het een positief iets vind Edje40 ;-).
Ik kan het ook op de zorgwekkende manier een goede vraag vinden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé grapjurken.. was wel en spoedgevalletje hoor en dan is het vreemd als je zo'n reactie aan de andere kant van de lijn krijgt toch?
En omdat ik aan de Belgische grens woon vind ik wel fftjes belangrijk om te weten waarom ik daar vandaag geen 112 kon gebruiken...door het rijgedrag van de Belgen komt hier nogal eens een ongevalletje voorbij!
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou vooruit dan maat weer Rick :).
En Congoleo, je hebt gelijk hoor. Maar in eerste instantie wekt je vraag wel wat hilariteit bij mij op :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat begrijp ik ook wel hoor....ben een echte hollander!
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een Europees Alarmnummer: 112, dat zou in alle EU-landen moeten werken.

Het beste antwoord

In belgië is het alarmnummer gewoon 112. Zie de toegevoegde bron en kijk onder alarmnummer 112. Hier staat een lsjt met landen en zoals je ziet staat belgie netjes in het rijtje. Ook als je gewoon op google surft naar het alarmnummer van belgië staat er dat het 112 is. Misschien is 102 in belgië het nummer voor de brandweer en kun je dit bellen als er geen spoed bij is? Was er spoed bij de oproep die je wilde doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was spoed en ik belde echt 112..heb het dubbel gecheckt dus ja: ik denk dat het eerste antwoord hier nog niet zo vreemd was..de man zal behoorlijk in de war zijn geweest..

Andere antwoorden (3)

Die man is aan de drank. De brandweer in België kun je bereiken onder nummer 100 en 112 is wel het alarmnummer.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. In die veronderstelling ben ik idd ook.
ja het is raar normaal kan dag gewoon in heel de wereld kan je als noodnummer bellen 112 en 911 werkt die is gekomen naar de ramp op 911 probeer maar eens mobiel in toetsen vergrendeling te zetten en dan je 911 intypen of 112

Toegevoegd na 1 minuut:
dan krijg je het nummer toch ookal staat je mobiel in vergrendeling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een belg en ik heb de oplossing! :-) ik laat iemand anders bellen :-)