Internet blijft groeien, maar de ruimte ook. Maar welk van de 2 groeit sneller?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (6)

In de loop van de tijd zijn er meer computers gekomen. Ik heb meerdere computers, dus heb ik meegeholpen met de groei van internet. De ruimt in mijn huis is kleiner geworden dus mijn conclusie is: Internet groeit en de ruimte wordt kleiner.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ah maar het heelal dijt uit sneller dan je woonkamer kleiner wordt. Ik zou zeggen dat de ruimte groter wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sneller dan interwebs in ieder geval...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik houd die ruimtes gescheiden, anders raak ik in of door de war.
De ruimte wordt niet groter, alleen verbetert de mens steeds de mogelijkheid verder de ruimte in te gaan en te ontdekken. Ik zou dus zeggen dat internet sneller groeit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. Het internet is iets virtueels, niet tastbaar. De ruimte is omvat eigenlijk alles. Aangezien we momenteel niet kunnen meten hoeveel de ruimte groeit, als die al groeit en we eigenlijk ook maar moeilijk kunnen meten hoeveel "het internet" groeit is er geen echt antwoord op de vraag. Tenzij de ruimte niet groeit, want in dat geval groeit het internet altijd sneller, maar dat hangt er weer van af wat je verstaat onder "internet".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is een beetje een appels en peren vraag. Voor de uitdijing van het heelal kom je al snel op de Hubble constante waarvan wordt aangenomen dat deze tussen de 50 en 100 km/s/MPC ligt. (wat betekend dat voor elke Megaparsec, sterrenstelsels bewegen met 50 tot 100 km per seconde, waar 1 MPC ongeveer 3,2 miljoen lichtjaar bedraagt. (of bedoel je massa/energie, dan groeit het heelal waarschijnlijk niet, en wint het internet)

Om de groei van internet te bepalen is de vraag welke basis voor een constante je daarvoor wilt nemen; de capaciteit van de backbones, het aantal gebruikers, het aantal aansluitingen, het aantal verzonden bites, enz.
Allemaal niet echt zinnig aangezien dit geen groei in afstand is. Kijk je naar het aantal kilometers kabel dat gelegd wordt, dan wint het heelal het op zijn spreekwoordelijke sloffen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ruimte groeit sneller dan het internet.