Waarom lijkt het altijd op je vakantie te regenen als je het meest op zon hoopt?

Of is het echt toeval?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Jij mag in elk geval nooit met mij mee op vakantie (;

Maar een echt antwoord moet je zoeken in je bezigheden op vakantie. Stel het regent een uur op een dag. Op een gemiddelde dag zit je dat uur waarschijnlijk binnen (thuis, kantoor, bus/auto) en heb je hooguit een paar minuten echt last van de regen.

Wanneer je op vakantie bent (zeker op de camping) merk je elke druppel regen 5 keer zo erg. Je voelt gelijk dat je vakantie niet zo leuk meer is, je kunt veel minder (van de dingen die je op vakantie wilt doen). Dus onthoud je dat uur regen beter dan de de 5 uur zon eerder op de dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Met het hopen op zon ontstem je de regengoden. Dus niet meer doen.
14 jaar geleden
Er zijn landen waar de kans op zon toch echt héél veel groter is als regen. Landen rond de sahara bijvoorbeeld.
En het hangt ook van het seizoen af.
En sommige landen hebben nu eenmaal meer kans op regen.
En verder is het geluk of pech.

Ik hoop in ieder geval voor je dat je de komende vakantie veel zon hebt. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op regen hoopt lijkt het juist vaak niet te regenen op de zelfde plek. Je hoopt gewoon verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd paraplu meenemen, dan gaat het nooit regenen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het regenen valt meer op, omdat je dat nu net niet wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook hier treedt de wet van Murphy op.

Hierbij komt nog dat de kans op regen recht evenredig is met de hoop op zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel te veel mensen hebben een te hoog verwachtingspatroon van vakanties, dus lijkt het tegen te vallen. Regen kan ook heel leuk zijn vooral in de tropen is het toch warm dan.