Stel dat je echt plots een bloedneus krijgt. Dan moet je even weg een doekje halen bv of even naar het toilet.

Doen of je neus bloedt betekent dus dat je in een bepaalde situatie waarin je je niet happy voelt,gauw weg gaat.
Je doet dus net "of je neus bloedt"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ipv te zeggen dat ik het niet goed heb, geef dan liever een antwoord wat het wél is! Zo heeft iedereen er wat aan.
Doen alsof je neus bloedt, betekent: doen als of je nergens van weet. Als in een bepaalde situatie gevraagd wordt hoe iets komt, jij weet hier meer van, maar hebt geen zin om dit te vertellen, dan kun je het denkbeeldig druk hebben met iets anders (bijv. met je niet bloedende bloedneus). In ieder geval sluit je je af voor de vraag.