Wie heeft het melken van koeien ontdekt en waarom is hij daar aan begonnen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
5.6K

Het beste antwoord

Het is opzich een beetje een vies idee natuurlijk.
Maar ik denk dat het door hongersnood kwam, ze zagen dan die uiers erg dik waren en misschien druppelt er wel eens wat uit. En als je geen voedsel hebt denk ik dat je je weinig drukt maakt over het proeven ervan. Toen is gebleken dat je het kan drinken en dat het nog goed is ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is een vraag die je op veel dingen kan toepassen: wie heeft het 'ronde' wiel uitgevonden en waarom werd er een fiets van gemaakt...

Mensen proberen van alles.

Ik denk dat mensen eerst melk bij de koe 'gepikt' hebben (in tijden van voedseltekort) door echt aan de speen te drinken. Later kwamen ze er waarschijnlijk achter dat het veiliger en gemakkelijk was om de melk in een 'recipiënt' te krijgen middels een trekkende beweging met de vingers rond de speen.