Het ei is een bouworgaan van de gans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lastige vraag. Bouworganen staat niet in mijn woordenboek. Maar als ik een bouwvergunning moest verlenen voor een gans dan zou ik toch het meest kijken naar de sterkte van de dragende delen. Het skelet dus. Hemelwaterwerendheid? De veren en huid, maar die zijn niet inwendig, dus de talgklieren dan maar. Ventilatie? De longen.
Fundering en palenplan ontbreken, maar vooruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik kon er ook geen soep van koken, heb m'n antwoord maar weer verwijderd.
mogelijk worden voortplantingsorganen bedoeld?
het blijft gissen ;)
+ voor de lach!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) en bedankt! Ik vroeg me al af waar je antwoord ineens was gebleven.
Waarschijnlijk een jonge vraagsteller met grote belangstelling voor de bouw der dingen, zoals ook de andijvie. Lovenswaardig, maar - inderdaad - moeilijk correct te beantwoorden.
Helaas heeft de gans geen inwendige bouworgane! Ze moet zich tevreden stellen met haar troffefvormige poten. Maar daar heeft ze er dan ook twee van.
Het orgaan heet gewoon"de Bouwer"en verschijnt eens per maand in 4 kleurendruk.