Door te oefenen. Net zo lang, tot je voelt hoe het gaat. Het lukt mij alleen met mijn voorkeurshand, de linker. Met de andere hand heb ik niet genoeg controle over de manier waarop de duim vanaf de ringvinger klept en zo geluid maakt. Met die twee vingers doe ik dat: de duim en de ringvinger. Maar misschien gaat het jou beter af als je in plaats van de ringvinger de middelvinger neemt. Gewoon telkens blijven proberen.
Amadea
10 jaar geleden
Je duim en middelvinger goed recht op elkaar( niet helemaal met de topjes of dat ze scheef op elkaar staan) en dan hard duwen en ze zo langs elkaar laten glijden zodat de middelvinger eraf tikt.

Het tikgeluid komt door het onderste deel van je duim (een deel van je handpalm) waar de middelvinger als het ware op slaat.

Leuke vraag trouwens! Haha!