Hoe werd een verjaardag 50 jaar geleden gevierd kwa hapjes en drankjes ? Mag een feesje regelen voor iemand die 50 word zonder die Abram ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn twee wel héél verschillende vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, idd, ik zou ze als 2 losse vragen stellen. Is wat overzichtelijker. - tis maar een tip...-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn naam is Abraham

Het beste antwoord

Koffie met gebak
advocaatje of wijntje voor de dames
biertje of borreltje voor de heren
toastje met schijfje ei met drupje mayonaise
blokje kaas met schijfje augurk of zilveruitje
gemberblokje in dik vloeibare slagroom
asperge in rolletje ham of
augurk in rolletje gekookte- of rookworst
pinda's
pepsels
dat was het ongeveer wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1 gember in slagroom mmmmmmm :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker hè, ik doe het nog wel eens, net als een broodje halfom; ook zo ouderwets lekker.
Rieneke1
14 jaar geleden
ik ken het van vroeger, maar was het vergeten.
ga er snel weer eens van smikkelen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik mis alleen nog de boerenjongens, en de niet-te-hachelen bowl met gemengde vruchtenstukjes-uit-blik, soms uiterst gewaagd aangevuld met mandarijntjes-uit-blik.....+1
oh ja : de dames konden soms óók nog kiezen uit zoete sherry.(naast de advocaat en de óók vaak zoete wijn)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ik even vergeten; uitstekende aanvulling N.

Andere antwoorden (6)

Het zelfde als nu over het algemeen wat hapjes betreft, alleen kwam je normaal geen stukjes rauwe groenten met een dipsausje tegen. Wel stond er bij bijna iedereen sigaren en sigaretten op tafel om te pakken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat Abraham betreft, daar heeft de jarige niks over te zeggen. Dat doen zijn gasten vrijwillig spontaan en komt dus als een verassing, anders merk je niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+ die sigaretten schoten me ook meteen te binnen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de jaren zestig had men het over het algemeen nog niet zo breed, een (verjaardags)feestje was dus nog echt een uitje. De gastheer/vrouw liet zich dan ook van zijn beste kant zien. Weet nog dat zaken als franse kaas net inkwamen en een grote hit waren.
Ik moet gelijk denken aan augurken gerolt in boterhamworst, plakjes leverworst, stukjes kaas, asperges in ham, gevulde eieren en kleine gehaktballetjes later op de avond met een prikkertje en mosterd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1, maar de knakworst niet vergeten he ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha o ja de knakworstje :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En die stukjes kaas met een zilveruitje op een vlaggetjesprikkertje!
Rieneke1
14 jaar geleden
mmmmm ik krijg lekkere trek ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies...zo ging dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +1
Ja veel rolletjes worst, stukken droge worst (met vel), pinda's en rookwaren. voor de kinderen gazeuse waar ze spoetnik van maakten door er suiker en koffiemelk in te doen. (gazeuse was een soort priklimonade)
Chips was er al matig en natuurlijk was er gebak bij de koffie want daar begon je mee.
Favoriete kado's, zakdoeken en zeepjes, afther shave of o'de cologne.

Toegevoegd na 1 minuut:
4711 was favoriet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mijn ooms en tantes hoor ik altijd dat vroeger de mannen en vrouwen altijd appart zaten.
de vrouwen bakten toen nog vaker zelf de taarten en koekjes.
er werd een grote pan soep gekookt voor de gasten., broodje erbij.
en ja verder gewoon wat hapjes en drankjes net zoals nu. maar toen nog niet zoveel drank met prik. meer wijntjes en appelsapjes ofzo
14 jaar geleden
Je Abraham-vraag wordt helemaal niet beantwoord, lees ik.. Natuurlijk is het geen wet van Meden en Perzen, dat er een Abraham gegeven wordt - het is volgens mij meer een traditie van beneden de grote rivieren. Als jij het leuker vindt om een 'gewone' taart te regelen met een heleboel verjaarskaarsjes of zo, of een inzameling te houden, en een droomwens te vervullen met z'n allen voor degene die 50 wordt, is dat natuurlijk óók helemaal goed.
Als diegene die 50 wordt, maar een super-verjaardag heeft : daar gaat het uiteindelijk toch om?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons ging er altijd een schaal rond met stukjes verse gebakken worst.
En sisi en bier van de Gruyter eigen huismerk,die zaak bestaat allang niet meer.
En er werd fruit wat ingewekt was in een grote schaal gedaan,met banaan dat was voor de vrouwen en kinderen.